Har dom lagt ägg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hakke77
    Användare
    • december 2011
    • 40

    Har dom lagt ägg?

    Ursäkta för den otroooligt dåliga bilden, men dom är längst in i akvariet. Såg idag att två av nyköpen(dom enda av sin art i akvariet) låg på botten mest hela tiden och trodde dom va sjuka tills jag såg att det ligger nått som liknar ägg på en sten, väldigt öppet tycker jag? Trodde alla malawisar var munruvare?
    Ursäkta alla dumma frågor från nybörjaren, men dom här är verkligen fina tycker jag så jag skulle gärna ha fler av dom Tror den heter Sculofi om jag kan läsa på kvittot rätt?
  • hakke77
    Användare
    • december 2011
    • 40

    #2
    Förlåt!!! De är en Aequidens pulcher (blå ciklid) som jag har där, hade förväxlat namnen på kvittot.

    Kommentar

    • glasblåsaren
      Användare
      • augusti 2008
      • 81

      #3
      Ja dom har lagt ägg.Men det är ingen malavi du har där det är en sydamerikansk ciklid troligtvis en Blå ciklid men jag kan ha fel Men det ser ut som någon sort av släktet fina firrar du har.

      Kommentar

      • hakke77
        Användare
        • december 2011
        • 40

        #4
        Jo jag ska ta bort tråden då jag insåg att dom var från sydamerika, lite konfunderad när jag sa att jag ville ha malawisar. Men men...så äre när man är nybörjare, men jag lär mig eftersom

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Man kan inte kunna allt på en gång det är ju det som är en av de roliga delarna av denan hobby. Massor att upptäcka och lära sig!!

          Grattis till rommen håll igång tråden och visa mer om du får frisimmande yngel!

          Jag flyttade tråden till Sydamerikaforumet
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...