Geophagus neambi..?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Borde ju räcka, jag kör med en slags filterstrumpa som är en cylinder med en hål i mitten som jag trär över insuget till mitt ytterfiler där samlas den värsta skiten och det räcker att jag rengör den strumpan, aldrig ytterfiltret.

    /David
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • minihus
      Användare
      • januari 2012
      • 11

      #17
      Smart idé! Men minskar det inte flödet på vattnet för mycket? Lite sprutt på vattnet vill jag ju ha ändå
      Roligare än såhär blir det inte med kläderna på!

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Minimalt, men jag har flöde så det räcker med 2 powerhead på 1500 l/h och ett ytterfiler på 1900 i ett 936 liters. Men i verkligheten är det mycket mindre.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • minihus
          Användare
          • januari 2012
          • 11

          #19
          Ja tetratecen ska få sig en ordentlig rengöring när jag ändå tömmer karet men ett till ytterfilter ligger på spaningslistan ändå..
          Hur många börjar man med då? Tio som sedan får para ut sig och sen säljer man tre-fyra stycken dyyyyrt till trånande NCS-medlemmar?! Eller tjugo tillomed?
          Tänkte spara mina små fjärilar jag har, fyra-fem stycken och eventuellt colombiatetrorna men annars byta ut dom mot nån roligare..!
          Roligare än såhär blir det inte med kläderna på!

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #20
            6-8 är nog bra så tror jag nog du kan sälja när de vuxit på sig en del. Om du har möjlighet att titta på dem kan du ju försöka bena ut vilka som kan vara hane resp hona. Men det hänger på hur gamla de är och om du kan se några beteenden. Någon som är större än de andra osv... Mycket svårt.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • minihus
              Användare
              • januari 2012
              • 11

              #21
              Ja isåfall får det bli, beställa hem ett tiotal och om möjligt välja ut dom snyggaste, annars ta hem alla och mata upp dom ett tag!
              Är den såpass ovanlig att dom inte finns i allas jordätarkar så borde det inte vara svårt att hitta nya hem åt några..!
              Roligare än såhär blir det inte med kläderna på!

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #22
                Om jag inte missminner mig så simmar det ett litet gäng ungdjur på 4 Tassar (Arken) i Linköping! Ganska dyra är dom.
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • minihus
                  Användare
                  • januari 2012
                  • 11

                  #23
                  men jag kan ju inte gå bort till grannen förstår du väl Wille..!?
                  smakade kycklingen bra från Willys sen?! =)
                  Roligare än såhär blir det inte med kläderna på!

                  Kommentar

                  • GöranE
                    Användare
                    • februari 2009
                    • 334

                    #24
                    Tycker absolut att du skall satsa på jordätare, härliga fiskar. Denna är ju riktigt snygg. Har faktiskt aldrig sett den här i Göteborg, men jag har ju inte sett allt iofs ;-)
                    Jordätare är det som gäller..

                    Kommentar

                    Arbetssätt...