Läcker film från Rio Verde

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Läcker film från Rio Verde



    Källa:
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Fasen, det är mycket biotop nu... lite halvsugen på att göra något sådant på allvar. "Ska bara" lite annat först, men det är bra om idéer får tid på sig att mogna. ;-) Verkligt najs film!!
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Visst är det inspirerande men som Erik Åhlander sa vid ett tillfälle så är det väldigt svårt att se skillnad mellan en svensk insjö och en bäck i Brasilien eller en sjö i Afrika ;-)

      Hur som helst allt är ju biotoper och vad som än ger inspiration till "greatness" är väl skoj!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Crenicichla
        Användare
        • november 2006
        • 1055

        #4
        Shot with the Nikon D7000 in an Aquatica Housing using only natural light. www.marcelokrause.com



        Deb va inte tråkig heller =) Samma gubbe som gjort den va?
        MVH

        Kristofer

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Visst är det inspirerande men som Erik Åhlander sa vid ett tillfälle så är det väldigt svårt att se skillnad mellan en svensk insjö och en bäck i Brasilien eller en sjö i Afrika ;-)

          Hur som helst allt är ju biotoper och vad som än ger inspiration till "greatness" är väl skoj!
          inspiration från den svenska naturen i Ciklidbladet http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...01004&lopnr=18 kommer en till Inspiration från den svenska naturen i numret som nu postas till medlemmarna, men den här gången är det dykbilder i världsklass.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Riktigt fina bilder dessutom kan jag intyga. Jag har mitt ex framför mig. :-)
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • nicson
              Användare
              • januari 2010
              • 639

              #7
              Ursprungligen postat av DaRe
              Visst är det inspirerande men som Erik Åhlander sa vid ett tillfälle så är det väldigt svårt att se skillnad mellan en svensk insjö och en bäck i Brasilien eller en sjö i Afrika ;-)

              Hur som helst allt är ju biotoper och vad som än ger inspiration till "greatness" är väl skoj!
              Fin film!

              Ligger mkt i detta Erik sagt. Har själv funderat på vad som skulle krävas för att göra mitt 1000 l Tanganyika till ett trovärdigt CA istället. Har kommit fram till att det handlar om att byta ut kantig ölandssten mot rundade stenar...om det skulle föreställa ett vattendrag i Copper Canyon, Mexico.

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #8
                Ligger en hel del ute på tuben märker jag. Snokat lite innan, men det bara ökar - här är somligt jag inte sett tidigare, från Heiko Bleher.
                Här gillar jag pennfiskarna bäst:

                Pennfiskar, småtetror och Apisto-biotop i början:
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • PatrikMalmo
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 4642

                  #9
                  Hur kul som helst att kika på akvariefiskar i sin naturliga miljö. Sådant jag tänkt "inte borde funka som kamouflage" funkar alldeles utmärkt. Kombinerar vi t ex den markerade mörka linjen som många firrar har med löv och grenar så är det klockers som kamouflage. Stör synen och fiskens öga försvinner nästan helt. Bara att konstatera att Moder Natur vinner igen - det är jag själv som tänker fel.
                  Ingen fisk har läst böckerna.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...