910 liters SA med 2 Påfåglar m fl.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #61
    Grymma fiskar! Så där stora, fina och lekvilliga påfåglar kan inte vara särskilt vanligt.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      #62
      Ursprungligen postat av FI
      Grymma fiskar! Så där stora, fina och lekvilliga påfåglar kan inte vara särskilt vanligt.
      Tack! Ja, jag är grymt nöjd med dem. De kommer ännu mer till sin rätt nu när jag dels rensat ut en massa rötter och korkekar ur karet och dels alla andra firrar utom malarna. De har fått mera svängrum helt enkelt.

      //Kaj

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #63
        Du måste spara en massa gömslen för malarna! Påffarna älskar malar till frukost!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • juni 2008
          • 1882

          #64
          Ursprungligen postat av Wilhelm
          Du måste spara en massa gömslen för malarna! Påffarna älskar malar till frukost!
          Inte de här! Mina påffar nedlåter sig inte till sånt. De kan bli förbannade om malarna kommer för nära rommen (nära=halvmetern) men de käkar inte fisk. De är ju inte kannibaler! Jag tror inte de ätit en enda firre i hela sitt liv, mer än möjligtvis lite av sina egna yngel. Möjligtvis. En gång slängde jag ned 10 kardinal- eller neontetror - kommer inte ihåg vilket. Tetrorna försvann efter en vecka, men det fanns inga som helst tecken på att påffarna var intresserade av dem som mat. Det fanns en första nyfikenhet som skrämde slag på tetrorna, men inte ett tecken på att de ansåg att tetrorna skulle kunna vara mat. Släppte i 4 småpåffar, små nog att simma in och ut ur munnen på de stora. Efter första nyfikenheten lagt sig (efter en kvart) så brydde de sig inte ett smack.
          Nej, det här är akvariernas tjuren Ferdinand - bägge två. De har värdighet.
          Sen har jag en massa rötter kvar, mindre än hälften dock. Men de är för syns skull.

          //Kaj

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #65
            En av mina påffar som jag hade för några år sedan käkade fisk till frukost!

            Astronotus ocellatus med Megalechis thoracata i munnen!
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Kajjjan
              NCS Medlem
              • juni 2008
              • 1882

              #66
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              En av mina påffar som jag hade för några år sedan käkade fisk till frukost!

              Astronotus ocellatus med Megalechis thoracata i munnen!
              Jo, jag har sett den bilden förut. Men det var den påffen det - det gäller inte mina.

              //Kaj

              Kommentar

              • Kajjjan
                NCS Medlem
                • juni 2008
                • 1882

                #67
                Nu leker de igen, men det är ju ingen nyhet precis. Det gör de ju varje vecka.
                Däremot så har jag undrat var alla yngel tar vägen - vem gör slut på dem, allihop helt plötsligt efter någon dag strax efter de blir simkunniga?
                Idag tittade jag in i filterhörnan...från gavelsidan så att säga...
                Ja, där går ett hundratal yngel mellan filterkuddarna...
                Så där fick jag svaret på det!
                Frågan är om de lyckas hitta tillräckligt med käk där? Vad tror ni?
                Jag vill inte sätta upp ett yngelkar. Men det skulle vara kul om man kunde få några att överleva i karet.

                //Kaj

                Kommentar

                Arbetssätt...