910 liters SA med 2 Påfåglar m fl.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    #16
    Ursprungligen postat av luppe
    Hej
    Kanonkar...älskar påfåglar.
    vad matar du dina med?
    /Bosse
    Tack, Bosse! Ja, de kan vara himla trevliga individer. Matar nästan enbart med Aquatic Natures pellets - och Tetras sticks. De har fått skalade räkor någon gång men jag har slutat med det i princip eftersom avföringen låg och flöt på ytan vilket sa mig att kanske magen inte tål omställningen. Inte vackert heller...

    //Kaj

    Kommentar

    • salmberg
      NCS Medlem
      • oktober 2007
      • 830

      #17
      Ursprungligen postat av Jonny
      Tror inte det e några problem o ha några satanoperca där, bli ju olika platser i akvariet dom äter ifrån. Flytande foder till påffarna o sjunkande till jordätarna. Sugen på dom stora hos Lasse eller?
      Tror att det är 3st hannar.. Men dom är grymt snygga.

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #18
        Ursprungligen postat av salmberg
        Tror att det är 3st hannar.. Men dom är grymt snygga.
        Tror du det? När jag kollade in dem häromdagen tyckte jag att den ena klart uppvaktade den andra som svarade. Bl a körde de med samma huvudskakningar som jag sett mina påffar göra. Däremot var den uppvaktande hannen (som jag då ser det) inte speciellt glad för den tredje individen där.

        //Kaj

        Kommentar

        • salmberg
          NCS Medlem
          • oktober 2007
          • 830

          #19
          Ursprungligen postat av Kajjjan
          Tror du det? När jag kollade in dem häromdagen tyckte jag att den ena klart uppvaktade den andra som svarade. Bl a körde de med samma huvudskakningar som jag sett mina påffar göra. Däremot var den uppvaktande hannen (som jag då ser det) inte speciellt glad för den tredje individen där.

          //Kaj
          Jag är inte säker på det. Det fanns en 4e tidigare som var lite mindre.

          Kommentar

          • salmberg
            NCS Medlem
            • oktober 2007
            • 830

            #20
            Var går dina Vf påfåglar nu? Såg några snygga hos Lasse. Gick i mittersta,understa 540 karet.. Kan det vara dom?

            Kommentar

            • Kajjjan
              NCS Medlem
              • juni 2008
              • 1882

              #21
              Ursprungligen postat av salmberg
              Var går dina Vf påfåglar nu? Såg några snygga hos Lasse. Gick i mittersta,understa 540 karet.. Kan det vara dom?
              Där är de! Vet man inte var man ska göra av sin ciklid ringer man till Lasse...
              De går två och två i karen därunder. Det ena är ett par, hane och hona alltså - det paret med den här hannen:
              Ja, de är ganska fina - speciellt den minsta av dem som har väldigt fin färgtäckning med prickar på bakre delen av kroppen.
              Men de utvecklades inte till de där trevliga personligheterna som jag hade tänkt mig. Väldigt skygga så snart man gör något ovanligt, t ex lyfter på täckglaset... Jag rotar ingenting alls i mina kar när de väl är inredda. Jag byter vatten och då stoppar jag ned en slangstump, det är allt. Kanske de skulle vara hos någon som jämnt rotar i karet så att de vänjer sig? Sen började de bli väldigt stora och sex jättar skulle bli lite för mycket. Därför fick de enkel biljett härifrån.

              //Kaj

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #22
                snyggt karet Kajjan.. fin har du där oxå skivtetror där..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Ursprungligen postat av Kajjjan
                  Där är de! Vet man inte var man ska göra av sin ciklid ringer man till Lasse...
                  De går två och två i karen därunder. Det ena är ett par, hane och hona alltså - det paret med den här hannen: [ATTACH]32497[/ATTACH]
                  Ja, de är ganska fina - speciellt den minsta av dem som har väldigt fin färgtäckning med prickar på bakre delen av kroppen.
                  Men de utvecklades inte till de där trevliga personligheterna som jag hade tänkt mig. Väldigt skygga så snart man gör något ovanligt, t ex lyfter på täckglaset... Jag rotar ingenting alls i mina kar när de väl är inredda. Jag byter vatten och då stoppar jag ned en slangstump, det är allt. Kanske de skulle vara hos någon som jämnt rotar i karet så att de vänjer sig? Sen började de bli väldigt stora och sex jättar skulle bli lite för mycket. Därför fick de enkel biljett härifrån.

                  //Kaj
                  Grymt snygg, var de vildfångade? Vad säger folk om den färgen. Kan inte vara helt vanlig?!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    #24
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Grymt snygg, var de vildfångade? Vad säger folk om den färgen. Kan inte vara helt vanlig?!
                    Ja, den här diskussionen var uppe när jag köpte dem som småttingar för ett halvår sedan. De är köpta som VF på Neonfisken i Köpenhamn. Här i forumet enades vi om att de sannolikt var sjöodlade vid Rio Putumayo i Colombia. Så här i efterhand är det helt klart för mig att det där är inga vanliga hemmaodlade påfåglar. VF eller sjöodlade - något av det i alla fall. Färgen på den här på fotot skiljde sig helt från de andra tre. Finns foto på någon av de andra i en annan tråd. Det är den jag tycker är snyggast även om den här ovan också är vacker.

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • Kajjjan
                      NCS Medlem
                      • juni 2008
                      • 1882

                      #25
                      Ursprungligen postat av classe
                      snyggt karet Kajjan.. fin har du där oxå skivtetror där..
                      Tack Classe! Ja, jag gillar verkligen skivtetrorna. De har blivit ganska maffiga, ett par av dem är säkert 10 cm. Trots att jag köpte dem samtidigt tror jag att det är två sorters skivtetra (eller silverdollartetra, som jag kallar dem). Det finns tydliga skillnader mellan de två, tre största och de andra - inte bara storleksmässigt.
                      Men de går alla fint ihop i ett stort stim. Det krävs dock att det finns lite stora ciklider tillsammans med dem för att de ska hålla ihop i ett stim.

                      //Kaj

                      Kommentar

                      • Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • juni 2008
                        • 1882

                        #26
                        Någon vet var man kan få tag på Uarus?
                        //Kaj

                        Kommentar

                        • Jonny
                          Användare
                          • mars 2010
                          • 231

                          #27
                          Lasse har vanliga Uarus hemma, typ i ca 5cm storlek. Kanske mindre svårt o se dom e högt upp.

                          Kommentar

                          • Kajjjan
                            NCS Medlem
                            • juni 2008
                            • 1882

                            #28
                            Ursprungligen postat av Jonny
                            Lasse har vanliga Uarus hemma, typ i ca 5cm storlek. Kanske mindre svårt o se dom e högt upp.
                            Ok, missade dem senast - letade i o f s heller inte. Tack för infon!
                            Uarus och/eller chokladciklider kan vara lämpliga komplement i mitt kar.

                            //Kaj

                            Kommentar

                            • Jonny
                              Användare
                              • mars 2010
                              • 231

                              #29
                              Personligen gillar jag Temporalisen bättre, men det e ju som dom säger smaken e som röven. Klöven

                              Kommentar

                              • Kajjjan
                                NCS Medlem
                                • juni 2008
                                • 1882

                                #30
                                Ursprungligen postat av Jonny
                                Personligen gillar jag Temporalisen bättre, men det e ju som dom säger smaken e som röven. Klöven
                                Måste göra ont!

                                //Kaj

                                Kommentar

                                Arbetssätt...