Vem är elak?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aejohansson
    Användare
    • maj 2011
    • 432

    Vem är elak?

    Har uppmärksammat trasiga fenor på 2 av 3 av mina långsträckta pansarmalar och 1 av 2 ancistrusar. Det ser inte ut att vara någon fenröta och fiskarna är i övrigt väldigt pigga.

    I karet går:
    15 st sorgmanteltetror
    4 st Bolivianska fjärilsciklider
    1 st grenmal
    3 st långsträckta pansarmalar
    2 st ancistrus
    4 st små blackmolly för att äta upp lite alger

    och alla dessa får bra med mat och det ser verkligen inte ut att vara några konstigheter.

    Så jag funderar på vem som är elak..
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Molly brukar vara elakare än mankan tro.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • aejohansson
      Användare
      • maj 2011
      • 432

      #3
      Men dom är ju jättesmå, den största är 1,5-2 cm. Ska egentligen inte gå i det karet utan de är där i väntan på ett som jag trodde skulle komma idag.

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ursprungligen postat av aejohansson
        Har uppmärksammat trasiga fenor på 2 av 3 av mina långsträckta pansarmalar och 1 av 2 ancistrusar. Det ser inte ut att vara någon fenröta och fiskarna är i övrigt väldigt pigga.

        I karet går:
        15 st sorgmanteltetror
        4 st Bolivianska fjärilsciklider
        1 st grenmal
        3 st långsträckta pansarmalar
        2 st ancistrus
        4 st små blackmolly för att äta upp lite alger

        och alla dessa får bra med mat och det ser verkligen inte ut att vara några konstigheter.

        Så jag funderar på vem som är elak..
        Jag tippar de Bolivianska fjärilscikliderna... Har det bildats något par? Lek på gång? Det är rätt typiskt isf att just malarna blivit tillrättavisade då just malar generellt har en förmåga att ränna rakt in i revir utan någon som helst respekt eller tankar på eventuella konsekvenser...

        Mvh/Andreas.

        Kommentar

        • aejohansson
          Användare
          • maj 2011
          • 432

          #5
          De är bara en vecka gamla och 3-4 cm stora så de har inte börjat para ut. Men jag ser att 1 har tagit sig ett litet eget revir men verkar fredlig det jag sett.

          Kommer fler sånna imorgon då jag hade väldigt otur med leveransen jag fick.

          Kommentar

          Arbetssätt...