Nytt SA 720

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kiwii
    Användare
    • juni 2011
    • 20

    Nytt SA 720

    Skulle vilja ha lite förslag på befolkning till nya karet
    En sak är säker minst en grupp jordätare 6 eller 8 stycken. Sen gärna någon fin tetra. Kanske nyckelhåls ciklider också ? Är öppen för det mesta


    / Jerry
  • c90368
    Användare
    • september 2007
    • 890

    #2
    Något liknande det här?

    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Kiwii
      Användare
      • juni 2011
      • 20

      #3
      Ja det va verkligen tjusig !
      Men vill ha skalarer istället för flaggorna, fast så himla dåligt utbud på fisk i Linköpings trakten tycker jag några apistogramma skulle vara fint också.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Det finns en del jordätare at välja emellan och i butiker nu för tiden. Kolla vilka du vill ha och håll dig till kanske max en art Geophagus. Sedan kan du ju också skaffa Guianacara geayi och/eller Biotodoma cupido

        Kolla lite mer här:

        Min hanne. Lek har just påbörjats och då tappar hanen färgen helt för att färga ut som mest under yngelvården. Denna bild är tagen mellan lekar och vanlig färgning, men de ändrar teckning ofta särskilt den svarta randen kan allt ifrån försvinna till bli en prick eller en skarp rand över hela buken.

        Denna tråd innehåller SA-relaterade bilder. Om inget annat anges i inlägg med bild, så godkänner publicerande fotograf att bild kan komma att användas i Artregister eller Ciklidbladet. Sådan bild kommer att anges med fotografens namn. Tidigare trådar i ämnet finns tillgängliga på: SA-Bilder - del 1 (http://www.ciklid
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Kiwii
          Användare
          • juni 2011
          • 20

          #5
          Okej. Geosarna jag ska köpa hette typ geophagus branch bramchy ? Någon som hört talas om dom ? Det skulle tydligen vara f1or
          Har dock aldrig sett Guianacara geayi och/eller Biotodoma cupido i någon lokal affär men dom var fina

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Kan det vara denna du ska skaffa:
            Geophagus brachybranchus

            Eller denna:
            Geophagus brasiliensis

            Spana in vårt artregister så kan du gotta dig lite i alla fina firrar som finns.


            Guianacara och Cupido finns åtminstone på akvarielagret och jag tror på flera större fiskbutiker. Du kan också be din lokala butik beställa hem.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Kiwii
              Användare
              • juni 2011
              • 20

              #7
              Någon speciell anledning till att bara ha en geos art ?

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Njae, du kan ha fler. Absolut!!

                Jag tycker ofta det ger ett trevligare uttryck med få arter. Då kan jag tillägga att jag själv inte följer den skolan Det är för frestande att ha den arten och den arten och den arten,...

                Hehe så ta det med en nypa salt du!
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Kiwii
                  Användare
                  • juni 2011
                  • 20

                  #9
                  Man måste vara medlem för att kunna posta bilder va ?
                  Hur som helst blir en grupp på antingen 6 eller 8 Geophagus brachybranchus F1or.
                  nån eller några olika tetra arter, ett gäng corys och sen vill jag ha nått till akvariets övre del..

                  Kommentar

                  • Ove Planstedt
                    NCS Medlem
                    • maj 2006
                    • 1816

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kiwii
                    Man måste vara medlem för att kunna posta bilder va ?
                    Hur som helst blir en grupp på antingen 6 eller 8 Geophagus brachybranchus F1or.
                    nån eller några olika tetra arter, ett gäng corys och sen vill jag ha nått till akvariets övre del..
                    Alla kan posta bilder.

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Kul med den geo:n. Jag kan inte påminna mig att jag sett bilder på dem. Dessutom saknas det i artregistret för tillfället.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Kiwii
                        Användare
                        • juni 2011
                        • 20

                        #12
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Kul med den geo:n. Jag kan inte påminna mig att jag sett bilder på dem. Dessutom saknas det i artregistret för tillfället.
                        slänger upp bilder så fort jag fått tag på dom så får ni gärna använda dom till artregistret.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...