Rio Yuma, Amazonas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    #61
    Tackar! Som jag tidigare sagt: Himla kul att det blev så uppskattat. Det sporrar ju naturligtvis till fortsatta resetrådar.
    När jag suttit här och skrivit om den här resan har suget kommit tillbaka för att göra nya resor så jag tror finns risk/chans för det blir en ny långresa nästa år. Vi får se.

    Hursomhelst, det är utlovat två resetrådar så småningom:
    Borneo - bl a om mötet med den helt vilda orangutanghannen när jag och hustrun gick från hyddan ner till floden Kinabantangan, i Malaysiska Borneo, en morgon...
    Afrika - där kan man ännu mer snacka om close encounter med det vilda - varje dag! En kväll i Ruaha, Tanzania, gick vi i totalt mörker ca 500 meter genom ett buskage där vi VISSTE att det 5 minuter tidigare hade både hörts och setts en lejonhanne...

    Kommer alltså i augusti...

    //Kaj

    Kommentar

    • Anders i Askim
      NCS Medlem
      • februari 2008
      • 1032

      #62
      Ursprungligen postat av Kajjjan
      Kommer alltså i augusti...//Kaj
      Blir bra de...
      Ser fram emot detta.

      Ha en riktigt bra midsommar.
      Mvh Anders
      Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #63
        Ett sista tillägg på den här tråden.
        När jag såg bilden på den nyupptäckta delfinen från Nya Guinea kom jag på att vi såg rosa delfiner i Amazonas. Tyvärr har de förmågan att bokstavligen dyka upp plötsligt på ett ställe för att sedan försvinna och dyka upp på ett annat en stund senare. Med andra ord: för mig helt omöjliga att fotografera. Det blir inte många sekunder åt gången man får se dem, man man har ju i alla fall sett dem.
        Så här tama var inte de vi såg men det kanske beror på att där vi var fanns det knappt några turister.




        //Kaj

        Kommentar

        Arbetssätt...