Kullanders gädda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    #16
    Ursprungligen postat av FI
    Tack för det! Oj va skönt att höra! Min största kan nog vara ca 12cm och de minsta 9-10cm.
    Jag har 4 st totalt, hur knepiga är de att få lek på, borde man försöka få tag på fler för att slippa trubbel vid parbildning?


    Väldigt off-topic nu men jag såg på akvarielagrets fisksökarsida att Glaser hade Crenicihla zebrina, för en si så där 30 000 kr styck... Sjukaste priserna jag har sett på fisk. Om de nu stämmer.
    Ja det priset stämmer säkerligen på Crenicihla zebrina då dessa 6st dom har till salu är dom första i världen som finns tillgängliga för akvariehobbyn, står det i texten på deras hemsida.. snygga e dom oxå hehe
    CA

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • augusti 2002
      • 3743

      #17
      Så sjukt. De passar väl på att ta betalt så länge de inte har konkurrens förstås. Skulle inte förvåna mig om de har tillgång till fler men styr det hela och pytsar ut dem i små mängder för att skapa hets kring fiskarna så de kan ha kvar det där bisarra priset längre. :/
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • december 2002
        • 811

        #18
        Ursprungligen postat av FI
        Så sjukt. De passar väl på att ta betalt så länge de inte har konkurrens förstås. Skulle inte förvåna mig om de har tillgång till fler men styr det hela och pytsar ut dem i små mängder för att skapa hets kring fiskarna så de kan ha kvar det där bisarra priset längre. :/
        Jepp exakt så det fungerar . Men det är nog inte helt gratis heller att kuska runt i en massa floder och söka efter ovanliga fiskar heller.. Lustigt dock att det är en "gädda" då sist jag kom ihåg sånna här hypepriser då C.sp.xingu3:an kom och man fick ge 7-800usd för ett par men 30k styck.. Tyvärr kan nog dessa gå till rika samlare då jag inte ser att priset kan försvara ett odlingsförsök!? Men hoppas jag har fel!
        Senast redigerad av Rivulatus; 07 april 2011, 01:04.
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          Hela den där gruppen är ju extremt svårodlad. zebrina, tigrina, Xingu 1, Xingu 3. Xingu 1/Orange Pike är knappt odlad så vitt jag vet trots att vi dränks med vildfångad fisk och många lär ha försökt.

          Det skulle inte förvåna mig om priset delvis speglar hur vanliga de är i naturen och vad det kostar att frakta mm.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Rivulatus
            Användare
            • december 2002
            • 811

            #20
            Och nu när dom bygger en damm i Xingu-området lär dom bli ännu mer ovanliga eller värre..
            SA:

            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #21
              Hej.

              Har du kvar din Sveni? Har ju också fått tag på ett gäng. Underbara firrar!

              Också sett "jakten" där dom står lodrätt rakt upp och ner och låtsas vara något annat och plötsligt gör blixtsnabba utfall.

              Kommentar

              Arbetssätt...