SA-Bilder - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • delfin61
    Användare
    • juni 2010
    • 106

    Ursprungligen postat av Jonny
    Mina piquiti är 25 och 35cm
    Min mono är 45cm
    Och ja dom äter en hel del ��
    Wow Jonny! Du kanske har nämnt det tidigare men hur stort kar går de i? Läckra bilder! Vet du var jag kan hitta Festae i vårt område?
    Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

    Kommentar

    • JRB
      NCS Medlem
      • januari 2013
      • 274

      Enligt lagerlistan i Sandby ska det finnas Festae hemma, dock står de under CA... http://www.ciklidhobby.nu/centralame...aciklider.html

      Kommentar

      • delfin61
        Användare
        • juni 2010
        • 106

        Ursprungligen postat av JRB
        Enligt lagerlistan i Sandby ska det finnas Festae hemma, dock står de under CA... http://www.ciklidhobby.nu/centralame...aciklider.html
        TacK! Ska kolla med Lasse!
        Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

        Kommentar

        • Jonny
          Användare
          • mars 2010
          • 231

          Ja Lasse hade inne sist jag var där och det är riktiga.
          Har "haft" nån gång innan och då har det varit urophthalmus.
          Ja mina cichlor går i ett 2000L hemmabygge som jag har ute i mitt förråd.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Ursprungligen postat av Jonny
            [ATTACH=CONFIG]58568[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]58569[/ATTACH]
            Mina små SA ciklider
            Cichla Piquiti och Cichla Monoculus
            Vore väldigt kul att läsa om Cichlor i CB, hur de är att hålla, vad som är kul osv! Sugen?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • delfin61
              Användare
              • juni 2010
              • 106

              Ursprungligen postat av Jonny
              Ja Lasse hade inne sist jag var där och det är riktiga.
              Har "haft" nån gång innan och då har det varit urophthalmus.
              Ja mina cichlor går i ett 2000L hemmabygge som jag har ute i mitt förråd.
              Tack för tips! 2000 l. Ja, de behöver nog lite space!!
              Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • augusti 2002
                • 3743

                Vet inte om detta är okej att posta men jag testade rita av en gammal påfågelciklid på ipaden igår, inte exakt i detalj med fjällantal och fenstrålar etc men tillräckligt för att man ska känna igen arten. En riktig utmaning och ett roligt projekt att få rita av en av favoriterna i hobbyn. (Det går för övrigt 6 st småttingar i ett kar just nu)
                Klicka på bilden för större version

Namn: påfågelciklid-liten.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,2 KB
ID: 694877
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • ThomasK
                  NCS Medlem
                  • januari 2013
                  • 286

                  Snygg bild, jag tycker den passar i en tråd som heter SA-bilder.
                  Hur får man till det där på en Ipad ??
                  Mvh Thomas

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Ursprungligen postat av FI
                    Vet inte om detta är okej att posta men jag testade rita av en gammal påfågelciklid på ipaden igår, inte exakt i detalj med fjällantal och fenstrålar etc men tillräckligt för att man ska känna igen arten. En riktig utmaning och ett roligt projekt att få rita av en av favoriterna i hobbyn. (Det går för övrigt 6 st småttingar i ett kar just nu)
                    [ATTACH=CONFIG]58602[/ATTACH]
                    Seriöst har du ritat den bilden på en iPAD??

                    Va i hela? Hur gick det till?
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Jonny
                      Användare
                      • mars 2010
                      • 231

                      Ursprungligen postat av DaRe
                      Vore väldigt kul att läsa om Cichlor i CB, hur de är att hålla, vad som är kul osv! Sugen?
                      Är mellan två datorer för tillfället och har därför ingen möjlighet att plita ihop något.
                      Men nån gång i framtiden kanske det kan bli av.

                      Ursprungligen postat av FI
                      Vet inte om detta är okej att posta men jag testade rita av en gammal påfågelciklid på ipaden igår, inte exakt i detalj med fjällantal och fenstrålar etc men tillräckligt för att man ska känna igen arten. En riktig utmaning och ett roligt projekt att få rita av en av favoriterna i hobbyn. (Det går för övrigt 6 st småttingar i ett kar just nu)
                      [ATTACH=CONFIG]58602[/ATTACH]
                      Najs

                      Kommentar

                      • Jonny
                        Användare
                        • mars 2010
                        • 231

                        Ursprungligen postat av delfin61
                        Tack för tips! 2000 l. Ja, de behöver nog lite space!!
                        Ja lite storlek på karet krävs, stora fiskar som simmar en hel del, står inte bara still och väntar som många andra.
                        Mitt har måtten 250*100*80.
                        Riktigt roliga vid matningen då det är först på som vinner matkriget.
                        Och tål man inte vattenstänk ja då finns det ju lugnare fiskar

                        Kommentar

                        • FI
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 3743

                          Ursprungligen postat av ThomasK
                          Snygg bild, jag tycker den passar i en tråd som heter SA-bilder.
                          Hur får man till det där på en Ipad ??
                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Seriöst har du ritat den bilden på en iPAD??

                          Va i hela? Hur gick det till?
                          Tackar det är egentligen en iPad Pro för att vara korrekt med Apple Pencil, så det blir som ett ritbord med tryckkänslighet och allt, grymt att använda om man gillar att rita Det finns iofs folk som är helt grym på att rita med bara fingrarna också på vanliga surfplattor men det är inte jag
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

                          Kommentar

                          • delfin61
                            Användare
                            • juni 2010
                            • 106

                            Ursprungligen postat av FI
                            Tackar det är egentligen en iPad Pro för att vara korrekt med Apple Pencil, så det blir som ett ritbord med tryckkänslighet och allt, grymt att använda om man gillar att rita Det finns iofs folk som är helt grym på att rita med bara fingrarna också på vanliga surfplattor men det är inte jag
                            Ja, Ipad pro med penna är kul. Har testat. Kom 2016!
                            Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                            Kommentar

                            • delfin61
                              Användare
                              • juni 2010
                              • 106

                              Ursprungligen postat av Jonny
                              Ja lite storlek på karet krävs, stora fiskar som simmar en hel del, står inte bara still och väntar som många andra.
                              Mitt har måtten 250*100*80.
                              Riktigt roliga vid matningen då det är först på som vinner matkriget.
                              Och tål man inte vattenstänk ja då finns det ju lugnare fiskar
                              He He! Får väl stanna till i Hörby nån gång och titta på vid matdags!
                              Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                              Kommentar

                              • JRB
                                NCS Medlem
                                • januari 2013
                                • 274

                                Superstilig Påfågel! Jag har också dessa som favoriter, riktiga profiler och hungrigare fiskar finns inte... Betedde mig dumt för något år sen då jag släppte ner två Siamensis på 10-12 cm för att de skulle beta av besvärliga tofsalger, mindre än 10 sekunder fick de leva utanför påsen. Min sambo sa "det där går aldrig, kolla vilka blickar Påfåglarna ger dom" under tiden som påsarna låg i för att tempereras. Man är en simpel mördare

                                Kommentar

                                Arbetssätt...