SA-Bilder - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    Ursprungligen postat av wofflan
    fina bilder olof, hur är blåcikliderna i temperament?
    De är lugna och fina so far. De försvarar ivrigt sitt revir men det är ju inget märkligt. Sen är de rätt små än så länge. Minsta cikliden i akvariet så det är inte precis så att de har chans att terorisera medinvånarna.

    Mvh

    Olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Lizardking
      Användare
      • december 2007
      • 79

      De där VF blåcikliderna skulle jag vilja se mer av. Är de så röda i fenorna i verkligheten också?

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        Ursprungligen postat av Lizardking
        De där VF blåcikliderna skulle jag vilja se mer av. Är de så röda i fenorna i verkligheten också?
        Ja de är väldigt röda i fenorna. Jag misstänker att det kommer lite video med dem framöver. Jag har inget bra makro till kameran men en riktigt bra videokamera så jag har bättre möjlighet att göra schysta filmer än foton.

        mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • Wonko
          Användare
          • oktober 2005
          • 23

          Lite smått

          Tänkte lägga in bilder av några av mina dvärgar som går i ett av mina 100L akvarier.
          Först min vackra Fjärilsciklidhane.
          Bild två visar hur han går och stryker sig med sin hona på ett stort blad som är ansatt av alger.
          Bild tre är på mitt lilla stim på 6 st små kurvciklider.
          _____________________________________
          MVH
          Stefan Axling

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Ja det var en skönhet till fjäril! Inte så tokiga kurvor heller
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Uffe Lindström
              Användare
              • maj 2005
              • 285

              Kunde inte låta bli att köpa dessa Chaetobranchus flavescens (för det är det väl?) när jag ramlade över dem. I affären visste dom inte. Häftiga är dom, speciellt hanen med sina fenor. Förhoppningsvis får han också lite mer gul färg när dom "bott in sig".


              www.youtube.com/user/Uffelimpan

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • april 2002
                • 1823

                Ursprungligen postat av Uffe Lindström
                Kunde inte låta bli att köpa dessa Chaetobranchus flavescens (för det är det väl?) när jag ramlade över dem. I affären visste dom inte. Häftiga är dom, speciellt hanen med sina fenor. Förhoppningsvis får han också lite mer gul färg när dom "bott in sig".


                Oerhört häftinga! De blir säkert mycket finare men kanske aldrig någon "färgklick". Häftiga i vilket fall!

                mvh

                Olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • salmberg
                  NCS Medlem
                  • oktober 2007
                  • 830

                  Ursprungligen postat av Uffe Lindström
                  Kunde inte låta bli att köpa dessa Chaetobranchus flavescens (för det är det väl?) när jag ramlade över dem. I affären visste dom inte. Häftiga är dom, speciellt hanen med sina fenor. Förhoppningsvis får han också lite mer gul färg när dom "bott in sig".


                  grymt häftiga.. Har själv letat efter dessa tidigare..

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Aktiva rackare ser det ut som är det ungfiskar?

                    De ser ut att gå att grilla också, jag tänker på Fabienns bilder i artregistret :-)
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Uffe Lindström
                      Användare
                      • maj 2005
                      • 285

                      Ursprungligen postat av DaRe
                      Aktiva rackare ser det ut som är det ungfiskar?

                      De ser ut att gå att grilla också, jag tänker på Fabienns bilder i artregistret :-)
                      När man googlar verkar det vara många bud på hur stora de blir. Allt från 20 cm till 11 tum utan stjärtfena. Vi får se... Hanen är väl ca. 15 cm och honan drygt 10 cm.
                      Det var lite impulsköp men i affären var hanen mycket gulare så det känns som de har potensial att färga lite mer. Kanske inte till akvariets färgklick men snygga med sitt lite udda utseende. Sen är det alltid kul när man hittar något riktigt udda
                      www.youtube.com/user/Uffelimpan

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Enligt fishbase ska hanen var mindre än honan och upp till 26 cm
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • oaken
                          Användare
                          • januari 2008
                          • 269

                          Riktigt coola. Lycka till med dem.

                          Kommentar

                          • Uffe Lindström
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 285

                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Enligt fishbase ska hanen var mindre än honan och upp till 26 cm
                            Jag tog för givet att den lilla var honan... kanske är det inte så. Dom är ju i alla fall väldigt olika så det borde vara en hona och hane... om den lilla inte bara är yngre och ett ungdjur... I affären sa de att dom kom från Glaser och var VF. Vilket säkert stämmer då jag inte hittar någon som lyckats odla den.
                            www.youtube.com/user/Uffelimpan

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Var på på akvarielagret? jag har för mig att jag sett dem där. Kan tänka fel också.
                              AkvariumStockholm brukar ta in en hel del spännande också men skyltar inte så mycket med det på hemsidan, inte direkt i alla fall. Så man får ligga på
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Uffe Lindström
                                Användare
                                • maj 2005
                                • 285

                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Var på på akvarielagret? jag har för mig att jag sett dem där. Kan tänka fel också.
                                AkvariumStockholm brukar ta in en hel del spännande också men skyltar inte så mycket med det på hemsidan, inte direkt i alla fall. Så man får ligga på
                                Akvarielagret har ju Acaronia nassa som är ganska lika mina. Det var faktiskt på Arken (Zoomässan) i Kungsbacka jag hitta dom. 200 pix för båda får väl räknas som en ok affär Det var någon som beställt dom och lämnat tillbaka dom och med den dåliga åtgången på SA så reades dom ut... bara tacka o ta emot
                                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...