SA-Bilder - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Sjödin
    Användare
    • augusti 2003
    • 514

    Nu kan jag ju det här med att bifoga bilder! I min damm har jag under sommaren fyra stycken Leporinus obtusidens (tetra vi fångade i Rio Uruguay) tillsammans med koikarparna. De växer bra utomhus och är nu dryga 25cm. Enligt Fishbase blir det riktiga bamsar runt tre-fyra kilo...

    Övre bilden - en lugn och sansad tetra.
    Undre bilden - Oops!

    Kommentar

    • nicson
      Användare
      • januari 2010
      • 639

      Wow - jag hade gissat att det var mört!

      Kommentar

      • salmberg
        NCS Medlem
        • oktober 2007
        • 830

        Trevliga bilder Ola. Dina Australoheros sp är riktigt snygga. Har för mig att ni fångade C.dimerus, du/ni kanske har några bilder på dom.

        Kommentar

        • Ola Sjödin
          Användare
          • augusti 2003
          • 514

          Ursprungligen postat av salmberg
          Trevliga bilder Ola. Dina Australoheros sp är riktigt snygga. Har för mig att ni fångade C.dimerus, du/ni kanske har några bilder på dom.
          Vi har några "fisk i handen-bilder" plus att Stefan har fina akvariebilder på sina. Han har även tagit fram en hel del yngel på dem. Jag skall söka reda på lite bilder och återkomma.

          Kommentar

          • Ola Sjödin
            Användare
            • augusti 2003
            • 514

            Ursprungligen postat av nicson
            Wow - jag hade gissat att det var mört!
            Vi kallar dem "sydamerikansk sik" och ser man på dessa bilder:



            så känns det väldigt mycket som de storsikar vi ibland får på nät.

            Kommentar

            • Knocko
              Användare
              • februari 2010
              • 115

              The page cannot be found

              Kommentar

              • Ola Sjödin
                Användare
                • augusti 2003
                • 514

                Nytt försök:

                Start your new business venture with a great domain name. A trusted source for domains since 2005.

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  Är dom goda?
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Ola Sjödin
                    Användare
                    • augusti 2003
                    • 514

                    Ingen aning, men det skall tydligen vara en viktig matfisk. De är inte helt problemfria i akvarier då de är ganska bra fenbitare plus att de gärna käkar växter. De går bra ihop med hyfsat robusta ciklider. För övrigt är de mycket trevliga och aktiva firrar. Nu bor de i ett akvarium i garaget där det är 10-15 grader tillsammans med en singelhane C. dimerus.

                    Kommentar

                    • irwin_fletch
                      Användare
                      • april 2010
                      • 306

                      Kanske trampar någon på tårna när jag lägger in bilder på en färgvariant. Men jag kan inte låta bli att imponeras av mina electric blue fjärilar.

                      Bild 1,2,3: min hane i olika ljus
                      Bild 4 :karet de går i för tillfället

                      Kommentar

                      • Pabbe
                        NCS Medlem
                        • september 2006
                        • 1805

                        Satanoperca sp. redlips

                        Dessa har ni kanske sett förut. Nu är det den enda art jag har sedan en tid. Har haft arbete på annan ort, så det har varit lite stiltje i karen ett tag. Men dessa gör jag mig inte av med. Har en fungerande grupp på tio som närmar sig tre års ålder skulle jag tro. Har haft tankar på att dela gruppen. Kanske behålla sex, men det kan vara vanskligt om man tar bort fel individer.
                        Nåväl, några bilder

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Det var på tiden med lite uppdateringar i denna tråd och vilken uppdatering sen. Schysxst Pabbe.

                          Tror du jag kan ha 4st i ett 430 liter kar med ett par Guianacara Geayi och 1 par Sajicor? Eller är det väl fullt?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Pabbe
                            NCS Medlem
                            • september 2006
                            • 1805

                            Ursprungligen postat av DRE
                            Det var på tiden med lite uppdateringar i denna tråd och vilken uppdatering sen. Schysxst Pabbe.

                            Tror du jag kan ha 4st i ett 430 liter kar med ett par Guianacara Geayi och 1 par Sajicor? Eller är det väl fullt?
                            Tyckte det var läge att visa upp dem igen när de stod så samlade.

                            Ja, om karet har någorlunda bottenyta bör det funka. De andra två arterna är ju inte så stora eller aggressiva. Redlips är mycket stillsamma av sig. Strosar runt lite och gillar att stå och hänga här och där. Även leken går relativt stillsamt till.
                            Prova med 4-6 mindre som får växa upp i karet.

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Jag hade missat att du slutat med Geophagus. Har du RedLips i ett mindre kar nu eller är de ensamma i jättebaljan?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Pabbe
                                NCS Medlem
                                • september 2006
                                • 1805

                                De går mer eller mindre ensamma (mycket ancistrus och några colombiatetror som sällskap).
                                Har inte slutat helt med geophagus. Har ett 30-tal yngel av orangehead tapajos jag sparat från tidigare generationer av de finaste paren. Ska bli kul att se hur de artar sig.

                                I stora karet ska jag hitta en eller två arter som får gå med redlips.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...