250 Liters, fylla med??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don Zanton
    Användare
    • maj 2007
    • 15

    250 Liters, fylla med??

    Vet inte om jag lagt denna tråd rätt men men. Köpte ju som bekant ett akvarie häromdan för att starta Tanganiyka. Fick lite blodad tand och inhandlade ett likadant hörnakvarie idag

    Nu kan jag dock inte bestämma om jag ska ha Tanganiyka där i eller om jag ska köra ett SA med tetror och fredliga mindre ciklider o.s.v

    Förslag,tips mottages varmt!



    // Don
  • Gäst

    #2
    Jo, det här med akvarier har en enastående förmåga att ge mersmak!
    Dock så är det naturligtvis upp till var och en vad man vill stoppa i dem.
    Om du väljer att göra det nya till ett SA-kar så tycker jag med tanke på akvariets proportioner att du först och främst bör skissa lite på inredningen.
    I ett hörnkar är det ju relativt lätt att gömma teknik samt bygga upp intressanta växtkulisser med olika höjd på växterna.¨När du väl tänkt över inredningen med tanke på växter, grus/sand, sten, rötter osv så vet du bättre vad som återstår till fiskarna. Ett mustigt "växtkar" med snygga tetror kan med all säkerhet kontrastera snyggt mot ett "stilrent" Tanganyika. (Om de står i samma rum)

    Det hela är dock som sagt upp till dig och din smak och det finns säkert de som kan komma med starka argument till varför ett extra Tanganyika-kar kan vara på sin plats. Sen vet jag ju inte heller vilken typ av vatten du har tillgång till. Lycka till vad du än väljer!

    Mvh/Andreas.
    Senast redigerad av Gäst; 23 juni 2008, 16:20.

    Kommentar

    • Don Zanton
      Användare
      • maj 2007
      • 15

      #3
      mmmm men blir d SA skulle d vara kul o kunna ha nån mindre ciklid med t.e.x kardinaler..kan nog bli svårt kanske men får vä leta runt lite

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av Don Zanton
        mmmm men blir d SA skulle d vara kul o kunna ha nån mindre ciklid med t.e.x kardinaler..kan nog bli svårt kanske men får vä leta runt lite
        Det finns en hel del. Apistogramma, Mikrogeophagus, Nannacara och Laetacara t ex.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...