Pigeon Blood Discus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #16
    Håller helt med Rauken. En kanonartikel
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #17
      Ursprungligen postat av Rauken
      Du behöver absolut inte be om ursäkt för dina artiklar, denna tycker jag var JÄTTEBRA, ser fram emot dina artiklar i CB...
      Tackar så mycket. Är väl kanske lite petig själv. Framför allt om det ska publiceras på riktigt i CB. Kanske gör jag en förlägning (och omskrivning) av Jordätarartikeln till CB i höst med. Just nu känns det lite kul att skriva faktiskt. Skulle dock behöva hjälp av någon fotokille/tjej om jag ska skriva något om fiskar. Min kamera håller helt enkelt inte måttet (inte mina fotokunskaper heller för den delen).

      /Jocke

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Ursprungligen postat av Banderad
        För mig känns det t.o.m. som om Biotodoma-arterna kan vara lite mesiga för discus (eller snarare bli skrämda av de större fiskarna), samt att det kan bli problem om man håller hög temp till sina discus. Men om Ola säger att det fungerar gör det säkert det. Jag har aldrig haft några discusar. Där emot tillhör Biotodoma cupido en av mina stora favoriter. Det publicerades en artikel wavrini i CB 1 2007 om du har den, eller känner någon som har den.

        /Jocke
        Jag har ju aldrig haft diskus så ta mina kommentarer med en nypa salt . Jag har sett akvarier med både Satanoperca och Biotodoma med diskus. Så orange head funkar? Firrar som påminner om det som påminner om det som kallas surinamensis går väl för det mesta ändå bort? Stora saker som är överallt hela tiden?

        Bra artikel! Jag ser fram mot att läsa det du planerar att skriva för CB!

        Edit: Ser att jag skrev "Biotodoma tror jag folk brukar hålla med diskus" och får svaret "Men om Ola säger att det fungerar gör det säkert det". Uj, Uj, Uj, jag måste vara försiktig med vad jag skriver när "tror jag folk brukar" tolkas som "säger att det fungerar"
        Senast redigerad av Ola Svensson; 23 juni 2008, 11:23.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #19
          Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Jag har ju aldrig haft diskus så ta mina kommentarer med en nypa salt . Jag har sett akvarier med både Satanoperca och Biotodoma med diskus. Så orange head funkar? Firrar som påminner om det som påminner om det som kallas surinamensis går väl för det mesta ändå bort? Stora saker som är överallt hela tiden?

          Bra artikel! Jag ser fram mot att läsa det du planerar att skriva för CB!

          Edit: Ser att jag skrev "Biotodoma tror jag folk brukar hålla med diskus" och får svaret "Men om Ola säger att det fungerar gör det säkert det". Uj, Uj, Uj, jag måste vara försiktig med vad jag skriver när "tror jag folk brukar" tolkas som "säger att det fungerar"
          Hehe, det var väl jag som läste lite snabbt kanske...

          /Jocke

          Kommentar

          Arbetssätt...