Mina Discus och Scalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ron426
    Användare
    • maj 2008
    • 112

    Mina Discus och Scalare

    ok, tänkte det inte kunde skada att visa mina ciklider!

    jag tar och börjar med mina Scalare som bor i ett 160 liters kar, så dom är inte så överdrivet stora, men nästan, näst efter min blå gurami. alla är prick ett år gamla nu, jag köpte ny fisk för ett år sedan till det karet, men har haft karet sedan jag var liten, min stora Pictus mal dog nyligen och den var minst 8 år. jag döper de fiskar med personligheter, samt större fisk. scalarer e döpta efter mat och mat utryck, av rimlig anledning

    Mums (silverscalare)


    Mumma (marmor scalare)


    Frossa (vet inte artnamnet. namnet frossa kommer från "att frossa, äta mycket)


    Chili (art?)




    mina discus, skaffade karet i julas då jag nyss fått ett större Rum. alal trivs, dock har två dött ( starstrike och starfall) vilka båda inte växte så jag antar de var nått fel på dem alla andra e dock friska och äter med god aptit.

    Galaxy (Royal Blue discus. störst och växer mest av dem alla)


    Nova (Royal Blue. var från början lika stor som Galaxy, men galaxy är minst en tredjedel större nu)


    Moonlight (blue diamond)


    Moonshadow (blue diamond)


    Sunflare (Golden Pigeon. lika stor som galaxy och sunray)


    Sunray (Golden Pigeon


    Starshine ( Golden Pigeon. annan variant uppenbarligen)


    Starfall (Golden Pigeon. RIP)


    Starstrike ( golden pigeon. RIP)




    jag hoppas att ni alla tycker om att titta på mina bilder
    http://i33.photobucket.com/albums/d9.../DiscusSig.jpg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Coolt med namngivna firrar.
    Ja gillade Galaxy o Moonshadow, ser ut som fina firrar.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Ron426
      Användare
      • maj 2008
      • 112

      #3
      extremt, både stora och matglada
      http://i33.photobucket.com/albums/d9.../DiscusSig.jpg

      Kommentar

      • Falköping Andreas
        Användare
        • februari 2006
        • 1214

        #4
        Ursprungligen postat av Ron426
        ok, tänkte det inte kunde skada att visa mina ciklider!

        jag tar och börjar med mina Scalare som bor i ett 160 liters kar, så dom är inte så överdrivet stora, men nästan, näst efter min blå gurami. alla är prick ett år gamla nu, jag köpte ny fisk för ett år sedan till det karet, men har haft karet sedan jag var liten, min stora Pictus mal dog nyligen och den var minst 8 år. jag döper de fiskar med personligheter, samt större fisk. scalarer e döpta efter mat och mat utryck, av rimlig anledning

        Mums (silverscalare)


        Mumma (marmor scalare)


        Frossa (vet inte artnamnet. namnet frossa kommer från "att frossa, äta mycket)


        Chili (art?)




        mina discus, skaffade karet i julas då jag nyss fått ett större Rum. alal trivs, dock har två dött ( starstrike och starfall) vilka båda inte växte så jag antar de var nått fel på dem alla andra e dock friska och äter med god aptit.

        Galaxy (Royal Blue discus. störst och växer mest av dem alla)


        Nova (Royal Blue. var från början lika stor som Galaxy, men galaxy är minst en tredjedel större nu)


        Moonlight (blue diamond)


        Moonshadow (blue diamond)


        Sunflare (Golden Pigeon. lika stor som galaxy och sunray)


        Sunray (Golden Pigeon


        Starshine ( Golden Pigeon. annan variant uppenbarligen)


        Starfall (Golden Pigeon. RIP)


        Starstrike ( golden pigeon. RIP)




        jag hoppas att ni alla tycker om att titta på mina bilder
        Fina och roligt med namn givna firrar.
        de sissta 2 starfall o starstrike är dock 2 som du bör plocka bort. de kommer aldrig klara sig och blir aldrig en bra discus. Vill du de skall klara sig så bör du plocka bort dessa från de andra och köra på högt med tempen för att få igång ämnes omsättningen på dom samt köra någon medicin mot mask och tarm bakterier. hoppas du inte tar illa upp mot min kritik nu bara. Jag ville bara ge dig ett råd.
        http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • Ron426
          Användare
          • maj 2008
          • 112

          #5
          starstrike och starfall Dog för ett tag sedan, jag har bara Starshine kvar av dessa tre. jag är dock orolig över Starshine för har börjat sluta äta.

          hur kunde du se att dessa inte kunde bli riktiga discus? men jo de stämmer att dom har knappt vuxit sedan jag köpte dem några månader sedan, alla andra discus växer ennu
          http://i33.photobucket.com/albums/d9.../DiscusSig.jpg

          Kommentar

          Arbetssätt...