Inavlad och dum Apisto?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    Inavlad och dum Apisto?

    Aldrig har jag varit med om maken till dumhet!

    Nyss skulle jag tömma lite vatten ur mitt lilla kar. Stoppar i slangen och suger lite tryck. Tittar på när vattnet sugs in tittsammans med fiskarna som kollar vad som händer. Helt plötsligt sticker Apistogramma Baenchi hannen fram och vill titta närmare. Han ville se vad som fanns INNE i slangen och dök med huvet före in i slangen och åkte genom med ett svisch. Hann inte reagera ens. Håvade upp honom och tillbaka i karet. Han fick sig ett litet jack i pannan och stack in och gömde sig under en rot. Hoppas det gick bra.

    Nån som varit med om det förr? Jag blev helt chockad. man kanske får stoppa lite filtervadd eller nåt i änden så inte fler dumskallar ska syna slangen från insidan.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    Ursprungligen postat av Olorin
    Aldrig har jag varit med om maken till dumhet!

    Nyss skulle jag tömma lite vatten ur mitt lilla kar. Stoppar i slangen och suger lite tryck. Tittar på när vattnet sugs in tittsammans med fiskarna som kollar vad som händer. Helt plötsligt sticker Apistogramma Baenchi hannen fram och vill titta närmare. Han ville se vad som fanns INNE i slangen och dök med huvet före in i slangen och åkte genom med ett svisch. Hann inte reagera ens. Håvade upp honom och tillbaka i karet. Han fick sig ett litet jack i pannan och stack in och gömde sig under en rot. Hoppas det gick bra.

    Nån som varit med om det förr? Jag blev helt chockad. man kanske får stoppa lite filtervadd eller nåt i änden så inte fler dumskallar ska syna slangen från insidan.

    Detta är inget ovanligt. Har varit med om att yngel nästan stått på kö för att åka in i slangen. Lite större fiskar som har "smakat" på slangen lär sig att det inte är bra att vara alltför nära.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #3
      Aldrig hänt mig förr, men efter det här får jag nog som sagt stoppa in en liten filtertuss i änden.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #4
        Ta en bit filtermatta kub ala 5*5 cm, stick i en kniv till mitten, på med kuben på slangen.
        Vipps har du ett perfa fiskskydd.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          #5
          Ja, precis vad jag tänkte Larry. Helt otrolig vecka det här. Har aldrig varit med om att ens lyckas suga upp ett yngel förut och här åker skrället in i slangen och slår ihjäl sig. Nä, du hade fel. Lite mer oflyt kunde jag visst hinna med denna veckan
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          Arbetssätt...