Fan, min stolhet är nästan död!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Om det är så, hur och varför får de helt plötsligt problem med den? Det har hänt två firrar i år hos mig.
    Jag har haft samma problem två ggr innan och då beodde det på kopparhalten i vattnet efter det installerade jag ett simpelt kalkfilter och har inte haft problem efter det

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Om det är så, hur och varför får de helt plötsligt problem med den? Det har hänt två firrar i år hos mig.

    Lämna en kommentar:


  • botu
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Kom hem från jobbet och ser till min fasa att min vackraste Apistogrammoides Pucallpaensis ligger i ett hörn och snurrar runt.

    Kan inte se några som helst fel på fisken, samma vatten värden som sist, noll nitrit och igår var det lugnt i karet.


    Vad göra? Panik!

    Plockade upp fisken som nu ligger och spinner runt på botten av en hink?

    Någon som har nåt förslag?
    Jag har haft 2 liknande fall:
    Min finaste Goldenhane hoppade upp i täckglaset så det small fick förmodligen hjärnskakning, snurrade i 2 dagar sen dog den. Ett tidigare likartat förlopp med en "Burtoni" levde ett par dagar men snurrade bara sporadiskt varför jag trodde att jag skulle klara den men icke.
    Låt den inte leva ! ta livet av den, även om det känns tungt.

    Lämna en kommentar:


  • Crenicichla
    svarade
    Låter som simblåsan... Och då är de kört vad jag vet

    Beklagar

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    startade ett ämne Fan, min stolhet är nästan död!

    Fan, min stolhet är nästan död!

    Kom hem från jobbet och ser till min fasa att min vackraste Apistogrammoides Pucallpaensis ligger i ett hörn och snurrar runt.

    Kan inte se några som helst fel på fisken, samma vatten värden som sist, noll nitrit och igår var det lugnt i karet.


    Vad göra? Panik!

    Plockade upp fisken som nu ligger och spinner runt på botten av en hink?

    Någon som har nåt förslag?
Arbetssätt...