pandurohistoria

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    pandurohistoria

    Köpte i slutet på förra året 1 hanne och 2 honor panduro. O vad lycklig jag var när jag fått tag på dem. Men lyckan var kortvarig. En hona hade slagit ihjäl den andre morgonen efter och själv hade hon skador att hon bara levde två dar till. Karet är 375 liter så jag trodde inte att de skulle gå så hårt åt varandra. Kvar gick alltså en ensam hanne.
    För en månad sen hälsade jag på syrran i skåne och då fick jag tillfälle att åka förbi åleds på vägen hem. Fick då tag på en vacker hona. Väl hemma ligger hannen död, utan att jag kan se varför. Så nu fick jag en ensam hona istället...
    Senaste dagarna har jag hängt alldeles för lite på denna ciklidsida pga. mek med bilen. Bilproblemen har gjort mig rejält deppig. Men med lite hjälp från polarna fick vi igång den. Sen tänkte jag ta en liten tur för att motionera bilen, tänkte mig 3-4 mil eller så. Men sen kom tankarna in på fiskarna...
    Så jag gjorde en spontan tur till Norrköping för att köpa fiskmat (10,5 mil). Sen när jag väl var där hittade jag en stilig hanne till min ensamma panduro-hona. Nu är han ikoppad och gissa om hon är glad! Ska försöka återkomma med bilder på dem. Får hoppas att det inte dröjer så länge innan de första kidsen kommer.
    Mvh Niklas
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
  • Gäst

    #2
    Det är väl på sin plats att tillönska dig lite mer flyt nu då!

    Mvh/Andreas.

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • september 2007
      • 890

      #3
      Intresset är på topp om man åker från Västervik till Norrköping för att handla foder

      Har du några andra fiskar tillsammans med panduro? Nyfiken eftersom panduro är ganska tuffa av sig.
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Nicke SA
        NCS Medlem
        • januari 2007
        • 290

        #4
        De går med 8 cupido (bara 3 vuxna), 19 svarta neontetror, 5 anostomus ternetzi, x antal små Apistogramma eunotus "red tail". Eunotusen fångas över till ett annat kar i takt med att de växer till sig. Tanken är att bara ha panduro och cupido i ciklidväg i detta kar. Bilder...
        1. panduro hanen speglar sig
        2. närbild
        3. arg eunotus yngling
        Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • september 2007
          • 890

          #5
          Jag gillar verkligen panduro
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          Arbetssätt...