lite bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    lite bilder

    Bild 1 gropgrävande cupido
    2. anostomus ternetzi o ung cupido
    3. bujurquina sp. peru (alltid lika fotoskygg)
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    #2
    Oj då. var inte meningen att starta ny tråd. Flytta detta till SA-bilder.
    Tack på förhand./ Niklas
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Ahhhh helt ok att köra denna tråden

      Hur är dina Cupido till humöret?
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Nicke SA
        NCS Medlem
        • januari 2007
        • 290

        #4
        Snälla. De är underbara att se på när de kivas sinsemellan, men lite vek jämfört med många andra. Jag har haft dem ihop med apistogramma och fjärilsciklider, men de kan då komma till korta fast de är dubbelt så stora. Nu har jag försökt föra över alla apisto till ett annat kar för att skapa ett artakvarium (bortsett då från anostomusen och svarta neontetror).
        Anledningen till att jag flyttar över de andra cikliderna, är att cupidona har lekt (3de gången nu tror jag) och vill att de nån gång ska klara av det. De har lite munkamper innan leken och det är först då de börjar bevaka ett revir ordentligt, reviret är dock bara 40x30 stort.
        Som sällskap till dem tror jag på tetror och snälla ciklider i mellanskiktet (schackisar, laetacara och diskus kanske). Apisto är kanske inte jättebra sällskap eftersom de också är väldigt bottenorienterade och på så sätt konkurrenter om bottenutrymmet.
        Kul att du ställde frågan, - jag berättar så gärna om mina pärlor.
        Mvh Niklas
        Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          Tackar för svaret.
          Tänker köpa in några o ha dom ihop med Discus, L-malar o G. Tapajos
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Nicke SA
            NCS Medlem
            • januari 2007
            • 290

            #6
            Klart du ska ha cupido. Försök att köpa minst 5 för att de ska komma till sin rätt. Tror kombinationen kan gå bra. Jag har fått för mig att de gillar att hålla till vid fickor mellan rötter, där det också finns en grop i sanden mellan rötterna. Lycka till
            Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

            Kommentar

            Arbetssätt...