Bitodoma Cupido + Geophagus Taenopareius i 375:a

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    Bitodoma Cupido + Geophagus Taenopareius i 375:a

    Funderar å att köra 2 grupper jordätare i ett 375 kar.
    Bitodoman skall enligt mina erfarenheter bli max 12cm och Geophagusen 15 och i sällsynta fall 18cm.
    Vad tror ni om att köra 6st geo och 4st Biotodoma i en 375:a inredd med mycket rötter och ngra btn moduler. Blir botten ytan tillräcklig att gå och gräva på?

    Funderar även på vad man kan kompletter med för snyggt/kul i mitt 540 där det går 6st 20cm+ Satanoperca sp. Redlips, 2st Crenicichla Wallacii, 2st Ancistrus Sp. ,2st Golden nugget, 1st L075, 1st LDA-01, 8st Corrydoras Sterbai och 7st Corrydoras Elegance.

    Har ni några förslag?

    MVH

    Kristofer
    MVH

    Kristofer
  • matereo
    Användare
    • januari 2006
    • 169

    #2
    Ursprungligen postat av Crenicichla
    Funderar å att köra 2 grupper jordätare i ett 375 kar.
    Bitodoman skall enligt mina erfarenheter bli max 12cm och Geophagusen 15 och i sällsynta fall 18cm.
    Vad tror ni om att köra 6st geo och 4st Biotodoma i en 375:a inredd med mycket rötter och ngra btn moduler. Blir botten ytan tillräcklig att gå och gräva på?

    Funderar även på vad man kan kompletter med för snyggt/kul i mitt 540 där det går 6st 20cm+ Satanoperca sp. Redlips, 2st Crenicichla Wallacii, 2st Ancistrus Sp. ,2st Golden nugget, 1st L075, 1st LDA-01, 8st Corrydoras Sterbai och 7st Corrydoras Elegance.

    Har ni några förslag?

    MVH

    Kristofer
    Hej! Jag har faktiskt ingen aning om vilken Geophagus du menar... hittar inget alls ens via google om en sådan.

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • november 2006
      • 1055

      #3
      Oops missade vist ett i Geophagus taeniopareius
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      • matereo
        Användare
        • januari 2006
        • 169

        #4
        Ursprungligen postat av Crenicichla
        Oops missade vist ett i Geophagus taeniopareius
        Jaha! Ja arterna borde välan kunna samsas rätt bra som jag ser det iaf på papperet. För Biotodomornas skull kan det vara idé att bilda sig en uppfattning om hur dom andra sillarna i burken är vid utfodring. Det kan bli problem för dem att få i sig ordentligt med käk om övriga innevånare samtliga äter jättesnabbt och är riktigt glupska.

        Kommentar

        • Crenicichla
          Användare
          • november 2006
          • 1055

          #5
          Så sant så... De flesta Jordätare är ju långsama med maten, får kolla Soutamerican Eartheaters när ja kommer hem..
          Alternativt skulle man kunna köra 1 apistogramma sort, Schackbrädes ciklider och Geophagusen.. Kan nog vara en juste kombo med
          MVH

          Kristofer

          Kommentar

          Arbetssätt...