SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flykt
    Användare
    • januari 2007
    • 104

    #31
    Ursprungligen postat av MikeW
    Wow! Finner inga andra ord. Det är så ett sydamerikanskt kar ska se ut! Ska bli kul att se hur det blir när du anser att du är "klar" med det....

    Tackar så mycket!

    Jag la in två andra bilder här: http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=55530

    Där man kan se djupet som ändå finns kvar efter monteringen av BTN. Kommer fortsätta lägga upp bilder där under "min tråd" "Mitt 1200l" när jag har något nytt att visa.

    Mvh/Helena
    /Helena

    Min Zoon

    Kommentar

    • MikeW
      Användare
      • september 2005
      • 155

      #32
      Ursprungligen postat av Flykt
      Tackar så mycket!

      Jag la in två andra bilder här: http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=55530

      Där man kan se djupet som ändå finns kvar efter monteringen av BTN. Kommer fortsätta lägga upp bilder där under "min tråd" "Mitt 1200l" när jag har något nytt att visa.

      Mvh/Helena
      Nice. Kul att se när någon vågar satsa på en stor bakgrund trots att den tar så mycket plats. Man blir lite avundsjuk på dina Semaprochilodus taeniurus, riktigt fina fiskar.
      "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

      Kommentar

      • Allbrand

        #33
        Ursprungligen postat av MikeW
        Vilka bjässar! Får mina festae att se ut som små tetror. Hur stor är den största cichlan? Vad matar du dem med?
        Hanen är 45cm
        räkor,musslor,mört,räkmix,stagg,artemia och levande!
        det är inget fel på aptiten

        Kommentar

        • MikeW
          Användare
          • september 2005
          • 155

          #34
          Ursprungligen postat av Allbrand
          Hanen är 45cm
          räkor,musslor,mört,räkmix,stagg,artemia och levande!
          det är inget fel på aptiten
          Riktigt monster med andra ord.... hur stora kan de bli i fångenskap?
          "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

          Kommentar

          • Allbrand

            #35
            Ursprungligen postat av MikeW
            Riktigt monster med andra ord.... hur stora kan de bli i fångenskap?
            vet inte det sägs att det är den största cikliden i naturen har jag hört 90cm,
            jag köpte mina av micke i Malung han har haft dom i ett 3000liters kar och matat rejält och även fått lek på dom.
            tidigare har jag bara haft små exemplar men misslyckats med dom då dom ska ha mat hela tiden så tror jag man ska köra dom utan andra ciklider tills dom kommer upp i bra storlek!

            Kommentar

            • Flykt
              Användare
              • januari 2007
              • 104

              #36
              Ursprungligen postat av MikeW
              Nice. Kul att se när någon vågar satsa på en stor bakgrund trots att den tar så mycket plats. Man blir lite avundsjuk på dina Semaprochilodus taeniurus, riktigt fina fiskar.
              Japps! Jag tyckte att jag hade "råd" med BTN då jag ändå har ett djup i karet på 100cm... Sedan så var det otroligt svårt att inreda längst bak, för jag nådde inte halvvägs in i karet när ens, jag ändå stod på en stol. Givetvis ska BTN kompletteras med lite annat jag har i tankarna.
              /Helena

              Min Zoon

              Kommentar

              • MikeW
                Användare
                • september 2005
                • 155

                #37
                Ursprungligen postat av Allbrand
                vet inte det sägs att det är den största cikliden i naturen har jag hört 90cm,
                jag köpte mina av micke i Malung han har haft dom i ett 3000liters kar och matat rejält och även fått lek på dom.
                tidigare har jag bara haft små exemplar men misslyckats med dom då dom ska ha mat hela tiden så tror jag man ska köra dom utan andra ciklider tills dom kommer upp i bra storlek!
                90cm....oj. Önskar bara att jag hade plats till ett tillräckligt stort kar.....
                "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                Kommentar

                • MikeW
                  Användare
                  • september 2005
                  • 155

                  #38
                  Ursprungligen postat av Flykt
                  Japps! Jag tyckte att jag hade "råd" med BTN då jag ändå har ett djup i karet på 100cm... Sedan så var det otroligt svårt att inreda längst bak, för jag nådde inte halvvägs in i karet när ens, jag ändå stod på en stol. Givetvis ska BTN kompletteras med lite annat jag har i tankarna.
                  100cm tror jag inte ens jag hade nått....och jag är nästan 2m.....hii
                  "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                  Kommentar

                  • Crulle
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 98

                    #39
                    oj.. Det har hänt mycket när man varit i thailand i 2v.... Grymma fiskar alla
                    Shoohoo

                    Kommentar

                    • Matz Karlsén
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 1127

                      #40
                      Guinacara sp Surinam

                      Bifogar en bild på min hanne av Guinacara sp "Surinam"
                      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                      Kommentar

                      • Matz Karlsén
                        Användare
                        • februari 2004
                        • 1127

                        #41
                        Och här kommer en bild på en Aequidens diadema. Helfestlig firre som gärna visar upp sig för kameran.
                        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                        Kommentar

                        • Nicke SA
                          NCS Medlem
                          • januari 2007
                          • 290

                          #42
                          Wow, vad fin Guianacaran var! Jättekul att du lyckats få en bra bild på den.
                          Mvh Niklas
                          Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

                          Kommentar

                          • Matz Karlsén
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 1127

                            #43
                            Ursprungligen postat av Niklas Blixt
                            Wow, vad fin Guianacaran var! Jättekul att du lyckats få en bra bild på den.
                            Mvh Niklas
                            Tackar ja! Jag är själv mycket förtjust i den.
                            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                            Kommentar

                            • Matz Karlsén
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 1127

                              #44
                              Och här är en bild på en av mina Crenicichla wallachii "Rio cumina" Jag tror jag har publicerat bilden tidigare dock inte i denna tråd. Just nu är de inte större än 7 cm men kommer att bli grymt snygga när de är fullvuxna och då blir de cirka 15 cm långa.
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 4526

                                #45
                                Slänger väl in en bild på en fisk med garanterat trådens svåraste namn.
                                Tahuantinsuyoa macantzatza
                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...