Apistogrammatråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • DaRe
    svarade
    toppenfoton!

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Takk DaRe

    Her kommer noen flere bilder av det samme akvariet

    Hannen i to forskjellige humør.



    Bilder av yngel

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    wow läckra bilder!

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Tusen takk for det PiaJo og Uffe.

    Lämna en kommentar:


  • Uffe Lindström
    svarade
    Det är bara att instämma - vilka fantastiska bilder på en mycket vacker Apistogramma!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Helt fantasktiskt underbara bilder! Imponerad av dina foton!

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Lenge siden det har skjedd noe her, her kommer en kort bildeserie fra mating i et av karene mine, en apistogramma unge benyttet anledningen til å stikke av fra flokken som mor hadde samlet bak i akvariet.




    Mor oppdager rømlingen

    Ikke så lett å få tak på.



    Fått smaken på frihet kanskje?



    Endelig mor har fått tak i rømlingen

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag tog jag en längre film på Apistogramma "Rio Mamore"
    Detta har hållt på så här hela dagen, det verkar som att hannen har missförsått vem som skall vakta grottan men han verkar iallafall inte kom så långt in så att han kommer åt rommen som jag tror finns där.
    de har inget annat hot heller för utom några sandsnäckor som jag såg honan bärandes med munnen ut ur grottan

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Härliga filmer, du är nog den mest frekventa Apistogrammapostaren här nu! Mycket trevligt med en expert :-)!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kul, tack!

    Beror på vilken apisto du tänker på men de flesta skulle jag vilja säga 100 liter men en borellii eller baenschi som är ganska milda kan nog gå parvis i ett 60-70 liters och tom kanske ett 50 liters.
    Senast redigerad av PiaJo; 04 januari 2015, 21:04.

    Lämna en kommentar:


  • Pierre_N
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kul, då är det kanske dags för ett apa igen behöver inte stora kar

    kul att du gillade filmerna, mycket kul!

    Bättre med musikpålägg än höra omgivningens alla ljud och det går ju att stänga av för dem som vill men denna ljudfilen finns på YT och den kör jag på alla mina filmer, den är behaglig.
    Riktigt härliga filmer Pia! Nu när du ändå tog upp det, vad skulle ni säga är minsta storleken på akvarium för ett par?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Pabbe
    Vilka fina apistor, Pia! Baenschi är den enda apisto jag haft de senaste 25 åren, och den gillade jag verkligen.

    Sen måste jag säga att filmerna, särskilt den med "rio mamore" var verkligt kul att se. Och ofta kan jag störa mig på musikpålägg, men här var det verkligen i ton med filmen
    Kul, då är det kanske dags för ett apa igen behöver inte stora kar

    kul att du gillade filmerna, mycket kul!

    Bättre med musikpålägg än höra omgivningens alla ljud och det går ju att stänga av för dem som vill men denna ljudfilen finns på YT och den kör jag på alla mina filmer, den är behaglig.

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Vilka fina apistor, Pia! Baenschi är den enda apisto jag haft de senaste 25 åren, och den gillade jag verkligen.

    Sen måste jag säga att filmerna, särskilt den med "rio mamore" var verkligt kul att se. Och ofta kan jag störa mig på musikpålägg, men här var det verkligen i ton med filmen

    Lämna en kommentar:


  • Fisk via Frasse
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    här kommer några från mig
    ( dock märker jag att min telefon inte riktigt vill vara med i focuset, får förhoppningsvis snart byta till nyare modell )

    Dessa två filmerna är mitt Apistogramma baenschi par.



    Denna filmen är småsnuttar på hur den lilla Apistogramma "rio Mamore"-honan vaktar rom, hon har grävt ut en liten håla under denna roten.
    Så kul så för detta karet gjorde jag om i förrgår så det var snabba ryck men de var på väg att leka innan men jag trodde att det skulle bli nåt i och med makeovern men det gjorde det inte och jag är så glad så.
    De är några sekunder med där hannen uppvaktar den andra honan med.
    Inspirerande film,tack!

    Lämna en kommentar:


  • Fisk via Frasse
    svarade
    Inspirerande film,tack!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...