Vart få tag på Discus???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • luppe
    Användare
    • februari 2006
    • 154

    Vart få tag på Discus???

    Hej!
    Är på jakt efter Discus, gula alt orange men alla odlare som annonserar bor i södra Sverige dvs 70 mil från mej. Finns det inga odlare i Uppland/Stockholmsområdet?
    Nån som vet någon akvarieaffär runt uppland som har gott om discus?
    Behöver hjälp att få tag på denna fisk.
    Hoppas på goda råd Mvh/Bosse
  • luppe
    Användare
    • februari 2006
    • 154

    #2
    Konstigt, var har ni........

    Hej, ingen som har någon ide´om var man kan få tag på fina discusar. Vart har alla ni discusägare fått tag på era??
    Behöver verkligen bra råd, står med en inkörd burk sedan månad och inget att fylla den med.
    Mvh/Bosse

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Menar du att det inte finns Discus i Uppsala/Stockholm??? Eller är du ute efter något speciellt?

      Kommentar

      • luppe
        Användare
        • februari 2006
        • 154

        #4
        Är dåligt!

        Det är dåligt med utbud i Uppsala, I S-holm vet jag ej eftersom jag inte vet var det finns bra Discus. Har meilat akvarielagret utan resultat, den största butiken som jag känner till.
        Är ute efter Golden Alternativt Marlboro red eller dyligt.
        Mvh/Bosse

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          ja tyvärr luppe det är inte lätt att bo baksidan av ciklidsverige.
          men jag tror att om du pratar med christer på akvarielagret så kan han ta hem vilken discus du vill mvh janne

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Annars kan du ju kanske kontakta Amazon Akvarium då de säljer Discus...och skickar med bussgods.



            Rätt snygga Discus i galleriet....



            Jag har ingen koll på hur aktuell deras lagerlista är men maila så får du säkert reda på det. Jag har inte handlat där själv, men var på väg en stund innan jag fick återfall på Tropheus/Malawi/Tropheus/Malawi.....*S*
            Mycket trevlig kontakt och de verkar duktiga.
            Senast redigerad av StefanL; 19 mars 2006, 01:15.

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #7
              när man ser dina återfall stefan så är det dubbelt tropheus

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Jo...men det är inte riktigt sant om jag ska vara ärlig. Jag har nog haft Tropheus fyra gånger nu i olika perioder. Tyvärr så är den eran slut nu och Malawi regerar fett! ;-)

                Varför jag fladdrar så mellan olika grupper beror nog på att jag är bred i min kärlek till hobbyn. Vill verkligen ha ett kar för varje grupp...SA, CA, Tanganyika, Malawi osv...[]

                Kommentar

                • wofflan
                  NCS Medlem
                  • september 2003
                  • 660

                  #9
                  Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                  Jo...men det är inte riktigt sant om jag ska vara ärlig. Jag har nog haft Tropheus fyra gånger nu i olika perioder. Tyvärr så är den eran slut nu och Malawi regerar fett! ;-)

                  Varför jag fladdrar så mellan olika grupper beror nog på att jag är bred i min kärlek till hobbyn. Vill verkligen ha ett kar för varje grupp...SA, CA, Tanganyika, Malawi osv...[]
                  bara ett kar för varje grupp, jag skulle lätt kunna tänka mig felra kar i varje grupp, man får väl se till att bli snuskigt rik och förverkliga den drömmen en dag
                  Mvh Fredrik

                  Kommentar

                  Arbetssätt...