Scalare vs kardinaltetra/neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matereo
    Användare
    • januari 2006
    • 169

    #16
    förslag!

    Neontetror kommer att så småningom vara för små, så skaffa kardinaltetror, får dom tid att växa så brukar det gå. Jag skulle inte ha palettciklider i akvariumet, utan bara fjärilarna, skalarerna, malar + ett rejält stim tetror, framförallt därför att paletterna om de bildar par är oerhört tuffa mot allt annat du har. Vill du ha ev. scalare eller fjärils yngel och om du har tur få se lite yngelvård på substratruvar manér så ska du nog inte ha några snabba stimfiskar alls...

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • december 2004
      • 1324

      #17
      Kardinaltetror är oxå mums för scalarer, ta något annat.

      Kommentar

      • calle-hallabro
        Användare
        • juli 2005
        • 303

        #18
        Ursprungligen postat av Daniel Odell
        point well taken. självklart skall vi förneka dem deras naturliga beteenden såsom revirhävdande.
        Har jag någonstans sagt att man ska förneka revirhävdande?? []

        Med din attityd här på forumet så hade du du inte behövt skriva:
        Ort: Sveriges enda stad *Suck*

        Förstår att många inte vågar skriva något här på forumet, med risk att bli påhoppad av en besserwisser, eller någon annan "förståsigpåare" som vet allt, ja då är det inte kul.

        Har du aldrig varit nybörjare på något, och därför kanske ställt lite dumma frågor ?
        Klart får du säga det själv så är väl du fullkomlig

        Har man inget konkret att svara på en fråga, så tycker jag att man ska låta bli att skriva något.

        Ja, jag tänker på att det har varit vissa här som har fått en massa påhopp för att de har kommit med ovidkommande kommenatarer på olika trådar, men vissa av dem har faktiskt bättrat sig.
        Självinsikt heter det.

        //Calle
        Senast redigerad av calle-hallabro; 08 februari 2006, 19:36.
        **********
        En Mal idiot!
        www.goc.se

        Kommentar

        • matereo
          Användare
          • januari 2006
          • 169

          #19
          njae... kanske i ett mindre akvarium, men jag har själv haft rejäla kardinaltetror med vuxna scalarer. Kalle-maja hade ett bra tips tidigare i tråden, annars är väl kejsartetror väldans snygga!?

          Kommentar

          Arbetssätt...