Vad är detta bör jag vara orolig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre
    Användare
    • maj 2016
    • 234

    Vad är detta bör jag vara orolig

    Såg idag att 1 av mina diskusar har fått nån åkomma upp vid ryggfenan en stor vit grej och undrar givetvis vad detta kan va och om jag bör vara orolig och om det finns nått jag kan göra åt det?Klicka på bilden för större version

Namn: 20170110_144911.jpg
Visningar: 1
Storlek: 247,9 KB
ID: 701406
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Ser ut som svamp? Bästa medicinen mot svamp är bra vatten och salt. Nu ser det ut som att du har en del växter och salt brukar inte växterna gilla som om du kan - flytta fisken och låt den få vara i lugn och ro med bra vatten.

    Har du inget annat akvarium så kan du gå till närmaste butik och köpa en plastlåda på 15-20 liter och använda som sjukstuga.

    Kommentar

    • Pierre
      Användare
      • maj 2016
      • 234

      #3
      Okej nja det är mest plast växter nja jag har 57 kar så den får nog bo i ett eget så får vi se om den repar sej. Om inte salt och bra vatten funkar finns det nåt mer knep då?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Medicinering mot svamp. Typ Fungol, finns i många av våra rabattbutiker
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Pierre
          Användare
          • maj 2016
          • 234

          #5
          Okej tack tyvär gick den inte o rädda men köper hem medlet i förebyggande syfte.

          Kommentar

          Arbetssätt...