Discus och Crenicichla

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jigsaw
    Användare
    • oktober 2007
    • 134

    Discus och Crenicichla

    Är lite sugen på ett par av någon variant av gäddciklid. Finns det någon här som håller dem i hop med discus eller det är inget att rekomendera?Har ingen kunskap om dessa fiskar alls mer än det jag läst om dem i art registret.Finns ju många väldigt vackra varianter. Hade kanske tänkt mig någon som blir ca 20cm.
    Måste man hålla dem i par eller funkar det med fler i samma balja(900L).
    Förmodar att det finns mer eller mindre aggressiva arter så det får ju bli det sist nämnda.
    Visar det sig att det fungerar med discus får ni som bor runt skåne gärna höra av er om ni har några till försäljning.(Lägger upp en annons sen också)
    CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!
  • liv
    NCS Medlem
    • februari 2005
    • 192

    #2
    Hei,har c.regani og c.saxatilis i ett 530 med 6 stk h .psittacus og creniciklaene bryr seg bare om verandre,men med discus vet jeg ikke ,men tror det går greit.Hvis de skal legge egg blir det vel bråk,men det er det jo med alle ciklider når de kommer så langt.Synes også att creniciklaer er utrolig flotte og spennende fisk,anbefales.
    jan

    Kommentar

    • Ciklid_Martin
      Användare
      • maj 2011
      • 136

      #3
      C regani är jävligt sävliga och rätt tillbakadragna firrar som mest håller sig på botten av burken. Däremot när det vankas levande foder och speciellt yngel blir det full rulle och då är de riktiga fullblodsjägare. Tidigare har jag bara haft C Xingu I och C Strigata och det är firrar som blir en bra bit över 40 cm och är duktigt aggressiva.
      sigpic

      Kommentar

      Arbetssätt...