840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    En fröjd att se att ännu en ägare inneha Altum! Torde vara också från samma sändning som mina då med andra ord.

    Galet snygg inredning dessutom
    Tack för berömmet, Alexander!
    Ja, vi är några stycken som har delat upp den där kullen.
    Jag är helt frälst på Altum. Ett tag hade jag sådan beslutsvånda över vad jag skulle ha i det här karet, jag t o m vände mig till forumet för vägledning och tips. Det var ganska kul och jag fick många bra tips men jag valde till sist ett av de alternativ som fick minst antal röster . Ett tag var jag hårt inne på Pettris o Troffe-kar men sen svängde det över helt till Altum - och det är jag som sagt otroligt nöjd med.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Tisse89
    svarade
    corydoras soladis superfina!

    Lämna en kommentar:


  • steavejohn1994
    Gäst svarade
    daaYou mean the armored catfish, right? Yes, they are fine. It may well be so, but I saw a wild group (well, 3 were left) of a Corydoras, which I do not remember the name, here in Malmo on Akvarietjänst other day.Would also have some bilbukfiskar near the surface.
    Mike on Hakan Torps Zoo s
    hey the people r sooooo manyyyyyy

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    En fröjd att se att ännu en ägare inneha Altum! Torde vara också från samma sändning som mina då med andra ord.

    Galet snygg inredning dessutom

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ja, inte fel.
    Eller: CW010 Corydoras

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Corydoras venezuela black eller Corydoras concolor

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Du menar pansarmalen, eller hur


    Det finns nästan svarta corydoras, minns inte vad de heter, men de är supersnygga!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Ett gäng sterbai skulle också funka!
    Du menar pansarmalen, eller hur? Ja, de är fina. Det kan mycket väl bli så, men jag såg en vildfångad grupp (nåja, 3 st var kvar) av en corydoras, som jag inte kommer ihåg hela namnet på, här i Malmö på Akvarietjänst häromdagen. Sen vill jag väldigt gärna över till Neonfisken i Köpenhamn - de har väldigt mycket kul , bl a ett antal olika vf corydoras.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ett gäng sterbai skulle också funka!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av liv
    Utrolig flott.Kjør bare på med flere ekte altum.Hvilken filtrering har du,og kan man ha appistogramma sammen med altumen?Hadde vært flott med litt farge på bunnen.
    Jag har funderat på någon apistogramma. Tror att det skulle funka. Är det någon på forumet som kan bekräfta det? Jag har sett att Neonfisken i Köpenhamn har fått hem några riktigt fina apistogramma.
    Vill också ha några bilbukfiskar uppe vid ytan.
    Micke på Håkanstorps Zoo säger att han får hem F1 Pterophyllum altum från Rio Atabapo i mitten på maj. Är det då äkta Altum? I så fall kanske några hittar hem till mitt kar... Föräldrarna ser ni på filmen nedan. Fina djur!


    Angående filtrering. Jag har ett Fluval FX5 och två filtermoduler i karet, 1000 l/tim per modul.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Riktigt fina djur lite för lite fart för min smak men kanon fina iaf. Men vem vet kanske en dag så simmar det lite SA-ciklider här hema.
    Tack Cronan! Det är kanske inte fart direkt men heller inte helt stillastående. När ett par skalarer fightas kan det gå ganska våldsamt till. Men de värsta fighterna hoppas jag slippa. Tycker däremot att det ska bli riktigt intressant och se om det blir något eller några par av dem. Jag har ju ett kar med rovmalawi och där är det fart...men, jag vet inte, ibland blir det bara för mycket.

    Ursprungligen postat av DaRe
    Ser fantastisktk ut, som vanligt får man väl tillägga.
    Tack Dare! Riktigt roligt att du tycker så. För min del är det en stor del av nöjet att skapa en intressant akvariemiljö. Det börjar med stora ambitioner men begränsning i både tid och pengar gör att jag mot slutet får kompromissa lite. Men så här långt i det här projektet är jag väldigt nöjd - det är väldigt nära det som jag föreställde mig från början.

    Ursprungligen postat av liv
    Utrolig flott.Kjør bare på med flere ekte altum.Hvilken filtrering har du,og kan man ha appistogramma sammen med altumen?Hadde vært flott med litt farge på bunnen.
    Tack liv! Ja, jag skulle absolut kunna tänka mig 4-5 äkta altum ytterligare så småningom. Det, eller en grupp diskus.

    Ursprungligen postat av Suma
    Snyggt snyggt. Verkligen fräsiga firrar.
    Tack Suma! Ja, de är faktiskt finare än jag föreställde mig.

    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Fina firrar!
    Behåll Peruskalarerna "Perualtumen". Kan ju hända att en "pilsk" Peruhona låter sig paras med en likasinnad Altumhane!
    Då gör jag det!

    Ursprungligen postat av kaj.p
    Ser ut som om de snabbt fann sig tillrätta.
    Ja, verkligen. Alla käkade idag. Mycket nöjd är jag!

    Ursprungligen postat av joelit
    Snyggt!!
    Tackar!!

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • joelit
    svarade
    Snyggt!!

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Japp samma sändning iallfall.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ser ut som om de snabbt fann sig tillrätta
    Är de ur "samma kull" som jag har?

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Ser ut som om de snabbt fann sig tillrätta.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...