840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    Förstår att du är sugen på guldsömmar ihop med Festae en tanke som slagit mig själv flera gånger. Hade Festae här hema men kvalitén på dom var ingen höjdare flera av dom fick/hade munsvamp och växte väldigt dåligt. Så om jag inte minns helt fel så dog samtliga jag hade. Men det är en fisk jag gärna hade testat igen.

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      Ursprungligen postat av Cronan
      Förstår att du är sugen på guldsömmar ihop med Festae en tanke som slagit mig själv flera gånger. Hade Festae här hema men kvalitén på dom var ingen höjdare flera av dom fick/hade munsvamp och växte väldigt dåligt. Så om jag inte minns helt fel så dog samtliga jag hade. Men det är en fisk jag gärna hade testat igen.
      Ja, det är en gammal drömkombo. Det är ju jädra trist när det inte blir några bra exemplar eller ens ett vuxet par av ungdjuren. Jag hade ju också Festae för något år sedan, fyra små som jag köpte hos Lasse i Sandby. Men när jag sålde mina påfåglar gick de iväg också...inte så smart.

      Nu har en kille hört av sig och vill köpa mina Altum...så...

      //Kaj

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Ursprungligen postat av Kajjjan
        Ja, det är en gammal drömkombo. Det är ju jädra trist när det inte blir några bra exemplar eller ens ett vuxet par av ungdjuren. Jag hade ju också Festae för något år sedan, fyra små som jag köpte hos Lasse i Sandby. Men när jag sålde mina påfåglar gick de iväg också...inte så smart.

        Nu har en kille hört av sig och vill köpa mina Altum...så...

        //Kaj
        Köpte även mina av Lasse. En finare ciklid än Festae tycker jag är svår att hitta skulle vara en kanon fin guldsöms hane isåfall. Inte lätt men jag röstar för ett kar till fast du sa nej. (kan vara det tänkandet som gjort att jag nu sitter med 20 talet akvarier här hema)

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • juni 2008
          • 1882

          Ursprungligen postat av Cronan
          Köpte även mina av Lasse. En finare ciklid än Festae tycker jag är svår att hitta skulle vara en kanon fin guldsöms hane isåfall. Inte lätt men jag röstar för ett kar till fast du sa nej. (kan vara det tänkandet som gjort att jag nu sitter med 20 talet akvarier här hema)
          Ja, det är nog lätt att hamna där. Men jag hinner inte sköta fler kar och jag har inte plats till fler. Så är det helt enkelt. Så ska det bli Festae/Guldsöm så får det ju bli i det här karet.

          Hur är det med kvaliteten på Guldsömmarna som finns på marknaden då? Är inte dessa ganska sönderavlade, eller går det fortfarande att hitta fina exemplar?
          //Kaj
          Senast redigerad av Kajjjan; 29 juni 2013, 01:29.

          Kommentar

          • tropheusforever
            Användare
            • maj 2013
            • 119

            admin ! varför kan jag inte se en enda bild ?
            Tropheus Ikola
            Tropheus ilangi
            VF Tropheus red rainbow kasanga
            Tropheus Black Kiriza
            Tropheus Red cheek Mpimbwe
            Tropheus Black caramba
            Tropheus Duboisi Maswa
            Tropheus golden Kazumbe
            Tropheus sp sjöberg
            pettrichromis red bulu point

            Kommentar

            • Trafter
              Användare
              • oktober 2013
              • 345

              Har för mig att det beror på att bilder som länkas externt försvinner när bilderna försvinner från orginalkällan. Många gamla trådar har därför det problemet
              1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

              Kommentar

              Arbetssätt...