840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3311-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 913,6 KB
ID: 683807Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3146.jpg
Visningar: 1
Storlek: 901,6 KB
ID: 683808Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3153.jpg
Visningar: 1
Storlek: 900,4 KB
ID: 683809

    //Kaj

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Overkligt!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • skoda-15
        Användare
        • oktober 2012
        • 231

        Sv: 900 liters SA med Pterophyllum Altum

        snyggt

        Kommentar

        • HåE
          Användare
          • september 2007
          • 1525

          Ser jäkligt fint ut!
          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

          Kommentar

          • Kajjjan
            NCS Medlem
            • juni 2008
            • 1882

            Tackar!
            Ja, det här karet har väl nu kommit till den punkten att nu ska inget mer göras med det på några år. Det finns det ju inga garantier för att jag inte kommer att göra naturligtvis, men det funkar bra och ser så bra ut som det kan göra med mina mått mätt.

            //Kaj

            Kommentar

            • Ninnie
              Användare
              • augusti 2008
              • 4

              Ser himla bra ut.

              Kommentar

              • Kajjjan
                NCS Medlem
                • juni 2008
                • 1882

                Här är en ny film som börjar med ett gammalt klipp från cirka maj 2012 följt av en del nya. Det är klipp från bägge karen nu. Eftersom jag kör samma inriktning Altum-Diskus med tillbehör i bägge så tänkte jag att det är lika bra att ha bägge karen i samma tråd.
                I 900-literskaret går det alltså
                5 Pterophyllum altum F1 (från Jeffery Tans odling)
                5 Peru altum
                4 Diskus Stendkers Alenquer
                2 Diskus Maica Red F2
                30 Rödmunstetra
                12 Corydoras Duplicareus
                3 Ancistrus
                2 L-134

                I 840-literskaret går det
                2 Pterophyllum altum F1 (från Günter Wagenbrenners odling)
                2 Diskus Santa Rem?
                50 Kardinaltetror
                2 Ancistrus

                Det ser dessutom ut som att det inom kort kommer att ankomma ytterligare 7 Pterophyllum altum vilka kommer sannolikt att hamna i 840-karet.

                Här är filmen:


                //Kaj

                Kommentar

                • Cichlid-Power
                  Användare
                  • november 2006
                  • 253

                  Hei Kajjjan, Peru altum blir kallt så for de ligner på altumscalarene, men altum scalarer finnes BARE i Colombia, men salget gikk kanskje bedre når man kallte fisken Peru altum og var rimligere. Vi, bl. Sven "Discus" Fornbäck og vi andre kjøpte altum scalarer av Indianere i Remanzo leieren til 2 kr .stk. Det var ikke voksne fisk men fin størrelse for transport. Som et annet svar du har fått; kanskjke en kåt hunn Perualtum krysser seg med en altum hanne?? La oss håpe at det ikke skjer, man behøver ingen bastarder, ren naturlig fisk er det som gjelder. Det er ille nok med alle de fule, genmakulerte hisk som Flowerhorn, Red Parrot og andre fy fa...

                  Cichlid -Power


                  Hei Kajjjan, Peru altum blir kallt så for de ligner på altumscalarene, men altum scalarer finnes BARE i Colombia, men salget gikk kanskje bedre når man kallte fisken Peru altum og var rimligere. Vi, bl. Sven "Discus" Fornbäck og vi andre kjøpte altum scalarer av Indianere i Remanzo leieren til 2 kr .stk. Det var ikke voksne fisk men fin størrelse for transport. Som et annet svar du har fått; kanskjke en kåt hunn Perualtum krysser seg med en altum hanne?? La oss håpe at det ikke skjer, man behøver ingen bastarder, ren naturlig fisk er det som gjelder. Det er ille nok med alle de fule, genmakulerte hisk som Flowerhorn, Red Parrot og andre fy fa...

                  Cichlid -Power

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    Ursprungligen postat av Cichlid-Power
                    Hei Kajjjan, Peru altum blir kallt så for de ligner på altumscalarene, men altum scalarer finnes BARE i Colombia, men salget gikk kanskje bedre når man kallte fisken Peru altum og var rimligere. Vi, bl. Sven "Discus" Fornbäck og vi andre kjøpte altum scalarer av Indianere i Remanzo leieren til 2 kr .stk. Det var ikke voksne fisk men fin størrelse for transport. Som et annet svar du har fått; kanskjke en kåt hunn Perualtum krysser seg med en altum hanne?? La oss håpe at det ikke skjer, man behøver ingen bastarder, ren naturlig fisk er det som gjelder. Det er ille nok med alle de fule, genmakulerte hisk som Flowerhorn, Red Parrot og andre fy fa...

                    Cichlid -Power
                    Jo, jag känner till vad Peru Altum är och inte är, och det är inte en fisk jag skulle köpa idag, men ett par av de här är riktigt riktigt fina. Om de skulle korsa sig...ja, det skulle inte bli ett problem - varken för mig eller någon annan - eftersom jag inte skulle dra upp några yngel. Jag har inte den ambitionen alls. Skulle två riktiga altum leka och få yngel, ja då skulle jag kanske tänka om och ändå försöka dra upp några. Men, den dagen den sorgen. Eller glädjen, får man väl säga.

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      Kul att se rörliga bilder på dina burkar Kaj! Har sagt det förut men har inget emot att upprepa det, GRYMT fina burkar!!

                      Jag hoppas att du gör slag i saken och bygger in dom på något sätt, det kommer bli brutalt snyggt!

                      Kommentar

                      • Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • juni 2008
                        • 1882

                        Ursprungligen postat av Ninnie
                        Ser himla bra ut.
                        Tack Ninnie!

                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Kul att se rörliga bilder på dina burkar Kaj! Har sagt det förut men har inget emot att upprepa det, GRYMT fina burkar!!

                        Jag hoppas att du gör slag i saken och bygger in dom på något sätt, det kommer bli brutalt snyggt!
                        Jag har sagt det förut men har inget emot att upprepa det: Lika gött varje gång man får beröm!
                        Och, ja inbyggnad är på gång inom en inte alltför avlägsen framtid. Har kollat lite IKEA-köksskåp för att fixa lite förvaringsutrymme över karen, som du har gjort. Men de är lite för höga, 86 cm, så det blir kanske inget med förvaringsidén...men något ska det bli i alla fall.

                        //Kaj

                        Kommentar

                        • FrePGun
                          Användare
                          • mars 2009
                          • 2410

                          De där lianerna är coola. är det riktiga lianer?

                          Kommentar

                          • Erik Österlund
                            Användare
                            • januari 2005
                            • 3788

                            Ursprungligen postat av Kajjjan
                            Tack Ninnie!


                            Jag har sagt det förut men har inget emot att upprepa det: Lika gött varje gång man får beröm!
                            Och, ja inbyggnad är på gång inom en inte alltför avlägsen framtid. Har kollat lite IKEA-köksskåp för att fixa lite förvaringsutrymme över karen, som du har gjort. Men de är lite för höga, 86 cm, så det blir kanske inget med förvaringsidén...men något ska det bli i alla fall.

                            //Kaj
                            IKEA-skåpen finns 70 cm om det gör någon skillnad. Du kan ju använda bänkskåpen som är 60 cm djupa också. Inte praktiskt att förvara sånt man tar upp och ner dagligen kanske men det brukar finnas annat hemma

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              Ursprungligen postat av Punkfredd
                              De där lianerna är coola. är det riktiga lianer?
                              Ja, faktiskt - köpta på Akvarielagret i Stockholm.

                              /Kaj

                              Kommentar

                              • FrePGun
                                Användare
                                • mars 2009
                                • 2410

                                Allright, då drar jag iväg ett mail till dom då

                                Kommentar

                                Arbetssätt...