Diskus yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Santa
    Användare
    • december 2006
    • 93

    #16
    Uppdatering

    Här kommer några bilder på ynglen.
    Malawi i massor

    Kommentar

    • Santa
      Användare
      • december 2006
      • 93

      #17
      ett till.
      Malawi i massor

      Kommentar

      • Santa
        Användare
        • december 2006
        • 93

        #18
        Föräldrar

        Här kommer foto på föräldrarna.
        Malawi i massor

        Kommentar

        • DanneN
          Användare
          • oktober 2005
          • 82

          #19
          Härligt!. Fina föräldrar !

          Kommentar

          • Snubbelfot
            Användare
            • maj 2011
            • 19

            #20
            Ursprungligen postat av DaRe
            Så jäkla coola bilder. Detta är ju helt klart något extra läckert med diskus och uarus. Vet inga andra arter som har yngel som äter av deras slemskikt?!
            Jag har haft scalare redback, F1, med exakt samma beteende. Ynglen käkade på de stackars scalare-föräldrarna så till den grad att jag var tvungen att sära på dem. Det är några år sedan nu. Jag hade 3 par och till slut höll jag på att drunkna i scalarer, på den tiden hade jag totalt 28 kar med två 720-liters i spetsen. Alla proppfyllda med scalarer i olika storlekar. Efter att fyllt i stort sett varenda akvarieaffär i området så såldes alla paren till Hässleholms akvarieförening. Hoppas de gjorde lika stor lycka där. Jag har haft både diskus och uaru med yngel och det var samma beteende hos scalarernas yngel.
            Edit: Det skulle vara intressant att veta om någon annan har upplevt samma sak med scalarer. Frågan är om inte scalarer är en av de roligaste firrarna. Det är aldrig tråkigt i ett scalarekar.
            Uara är den helt klart häftigaste firren jag haft. Tyvärr blir de för stora för de kar jag har nu efter flytt till ett mindre hus. Nästa gång det blir ett stort kar så är de det självklara förstahandsvalet. Maken till smarta ciklider finns inte. Rekommenderas. Men glöm växter.
            Senast redigerad av Snubbelfot; 05 augusti 2011, 20:30. Anledning: Tillägg

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #21
              Det var en nyhet för mig angående scalarer. Vore verkligen intressant att höra om fler sett detta.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                #22
                Ursprungligen postat av Snubbelfot
                Jag har haft scalare redback, F1, med exakt samma beteende. Ynglen käkade på de stackars scalare-föräldrarna så till den grad att jag var tvungen att sära på dem. Det är några år sedan nu. Jag hade 3 par och till slut höll jag på att drunkna i scalarer, på den tiden hade jag totalt 28 kar med två 720-liters i spetsen. Alla proppfyllda med scalarer i olika storlekar. Efter att fyllt i stort sett varenda akvarieaffär i området så såldes alla paren till Hässleholms akvarieförening. Hoppas de gjorde lika stor lycka där. Jag har haft både diskus och uaru med yngel och det var samma beteende hos scalarernas yngel.
                Edit: Det skulle vara intressant att veta om någon annan har upplevt samma sak med scalarer. Frågan är om inte scalarer är en av de roligaste firrarna. Det är aldrig tråkigt i ett scalarekar.
                Uara är den helt klart häftigaste firren jag haft. Tyvärr blir de för stora för de kar jag har nu efter flytt till ett mindre hus. Nästa gång det blir ett stort kar så är de det självklara förstahandsvalet. Maken till smarta ciklider finns inte. Rekommenderas. Men glöm växter.
                Jag har sett samma hos några av mina Centralare, Bla mina Vieja bifasciata blev helt sönderbetade av ynglen.
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Jaha där ser man. Läckert beteende i alla fall.

                  Ola eller någon kanske vet mer om detta beteende, hur spritt det är bland ciklider eller fiskar överhuvudtaget.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • per w
                    Användare
                    • april 2002
                    • 59

                    #24
                    Hur har det gått med discus ynglen?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...