Diskusbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    #46
    Köpte på mig två heckel cross i Asien Då dessa är mycket ovanliga krävdes det lite övertalning för att få loss två ur de kanske 20 avelsdjuren.
    Men argumentet att de kanske skulle kunna delta på några av europas championat avgjorde. Så det blev fritt val o tanken var så klart att försöka plocka hanne o hona. Nu har de haft frisimmande tre gånger men som många oerfarna par så har de käkat upp dem. I vilket fall som helst så sist byttes lekkonen ut så det var fel yngel de käkade upp de små heckelcrossen sitter limmade på fosterföräldrarna.
    Senast redigerad av kaj.p; 24 augusti 2011, 00:34.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Anders i Askim
      NCS Medlem
      • februari 2008
      • 1032

      #47
      Oj vilka fiskar !
      Perfekta kroppar en underbar utstrålning och vilka färger.

      Måste kännas gött och dels få loss dessa dyrgripar och sedan få yngel.

      Lycka till!

      Ös på med fler bilder vad det lider på både yngel och vuxna.
      Mvh Anders
      Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #48
        många har personer sin discus snyggt firrar gruppen..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #49
          Coola bilder särskilt sista med ätande yngel! Det måste jag se live någon gång!!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #50
            Grymt fina heckel cross Kaj.

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #51
              Waowsa Kaj!

              Bra timing där. Riktigt granna firrar. Kommer dessa att synas i Malmö i November?
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Ove Planstedt
                NCS Medlem
                • maj 2006
                • 1816

                #52
                Jag blir lite nyfiken vad som ligger bakom "crossen", förutom Heckel då, jag gissar på en röd turkos

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #53
                  Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
                  Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #54
                    Ojojoj, cool bild!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Ove Planstedt
                      NCS Medlem
                      • maj 2006
                      • 1816

                      #55
                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
                      Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
                      Den var riktigt fin, skulle vilja se den "bruna" föräldern.

                      Kommentar

                      • RobinH
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 2150

                        #56
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
                        Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
                        Den var ju riktigt fin..
                        CA

                        Kommentar

                        • Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • maj 2006
                          • 1816

                          #57
                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
                          Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
                          Finns det någon som lyckats odla Heckelkross X Heckel?

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2294

                            #58
                            Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                            Finns det någon som lyckats odla Heckelkross X Heckel?
                            Heckel odlingar är ju inte vanligt dokumenterat finns inte många. Svårigheten brukar vara o få igång honorna I de cross som blir är det hanen som är heckel. Boss här på forumet fick lek Heckel x Cuipeua har sedan för mig att honan fick ihop det med en av sönerna (rätta mig om jag har fel Bosse)
                            Annars korsar de sig naturligt i det vilda o den mest attraktiva är den population som finns i Rio Ica och de röda ovan har säkert anförvanter därifrån. Dessa också hannarna är de bruna o de röda är honorna.
                            Diskussällskapet
                            www.diskusforum.se

                            Kommentar

                            • Bos
                              Användare
                              • april 2005
                              • 47

                              #59
                              Ja - jag fick honan att leka några gånger med en av sina söner, men det blev bara stor romkaka varje gång.
                              I och för sig är det ännu inte för sent. Hon lever fortfarande men är gammal.
                              Diskfisk

                              Kommentar

                              • Norrland
                                Användare
                                • december 2009
                                • 557

                                #60
                                Tror jag ska sadla om med discus efter en massa år med troffar. Känns som ett bra val. Dvs, inget mer vatten på golvet varje gang man gar förbi burken. Tycker ni man kan ha sa har manga discusar i en burk?

                                http://www.youtube.com/watch?v=SKu01...eature=related
                                Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...