Diskusbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Diskusbilder

    Vad jag vet finns det ingen diskusbildtråd. Så jag startar den här med några dagsfärska bilder på mina blåturkosa plattfiskar. För övrigt samma fiskar som var med i CB senast (fast betydligt yngre och mindre på CB-bilderna).

    /Jocke
  • glasblåsaren
    Användare
    • augusti 2008
    • 81

    #2
    snygga diskusar du har där och förövrigt en bra artikel du hade i senaste cb

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Ursprungligen postat av glasblåsaren
      snygga diskusar du har där och förövrigt en bra artikel du hade i senaste cb
      Det tackar jag för!

      /Jocke

      Kommentar

      • glasblåsaren
        Användare
        • augusti 2008
        • 81

        #4
        Har med lite diskus här hemma men ja vet i fan hur man lägger upp bilder

        Kommentar

        • Rooster
          NCS Medlem
          • november 2009
          • 473

          #5
          Gött med en diskusbildtråd här på forumet!
          glasblåsaren: under själva rutan där du skriver ditt "snabbsvar" finns det en knapp som heter "Gå till avancerad" scrollar du sen ned lite finns det tilläggsalternativ och en knapp som heter "Hantera bifogade filer".

          Kommentar

          • Rooster
            NCS Medlem
            • november 2009
            • 473

            #6
            Lägger väl upp lite bilder jag med då. Inte så bra kvalite kanske men.

            1: Nyinsläppt diskusmix

            2: Nyinsläppt diskusmix med helbild på karet (180L)

            3: Röd Turquoise

            4: "Pigeon Blood-variant"

            5: Samma fisk fast utan blixt!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              #7
              Joakim ser ut som du tagit väl hand om Tommys småttingar.
              Inga fel på Peters bilder/diskus heller men gänget ser ut o bestå av red scribbelt, blå turkos o en snakeskin. Dvs inga Pidgeon blood där inte.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Rooster
                NCS Medlem
                • november 2009
                • 473

                #8
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Joakim ser ut som du tagit väl hand om Tommys småttingar.
                Inga fel på Peters bilder/diskus heller men gänget ser ut o bestå av red scribbelt, blå turkos o en snakeskin. Dvs inga Pidgeon blood där inte.
                Ja säkert Kaj, är inte så bra på dessa fiskar å deras namn.
                Jaha red scribblet säger du... har aldrig hört talats om , såldes som röd turkos men det är ju ofta "felmärkt" i butikerna tycker jag. (SS:n tyckte han i butiken var en LSS) men jag kan inte ens kriterierna för nån av dem eg.
                Ja jag misstänkte att den sista fisken var en blå turkos!

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #9
                  Red scribbelt är en rödturkosvariant där teckningen inte är stripped som på blåturkos o rödturkos. http://diskus.vs121046.hl-users.com/...chlage-gb/Scr/ Röd turkos har sedan röd bottenfärg med blå stripes Blå turkos är omvänd Här finns en massa olika varianter från olika odlare.
                  Snakeskin har 15 stressbars dvs vertikala linjer mot normalt 9 ( finns andra antal också) Om den får prickar i teckningen är det en Leopard snakeskin LSS.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Joakim ser ut som du tagit väl hand om Tommys småttingar.
                    Inga fel på Peters bilder/diskus heller men gänget ser ut o bestå av red scribbelt, blå turkos o en snakeskin. Dvs inga Pidgeon blood där inte.
                    Jo, det fungerar bra tycker jag. Har dock inte sett några jättetendenser på att de håller på att para ut ännu, men det kommer väl hoppas jag. Upp med lite bilder du med Kaj, du har ju massor av fina diskusbilder

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Rooster
                      NCS Medlem
                      • november 2009
                      • 473

                      #11
                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Red scribbelt är en rödturkosvariant där teckningen inte är stripped som på blåturkos o rödturkos. http://diskus.vs121046.hl-users.com/...chlage-gb/Scr/ Röd turkos har sedan röd bottenfärg med blå stripes Blå turkos är omvänd Här finns en massa olika varianter från olika odlare.
                      Snakeskin har 15 stressbars dvs vertikala linjer mot normalt 9 ( finns andra antal också) Om den får prickar i teckningen är det en Leopard snakeskin LSS.
                      Aha då förstår jag lite mer hur det fungerar. Du har koll du Kaj!
                      Tack för infon, man lär sig nått nytt varje dag...

                      Kommentar

                      • Botia
                        Användare
                        • juni 2009
                        • 63

                        #12
                        Några av mina

                        Kommentar

                        • Botia
                          Användare
                          • juni 2009
                          • 63

                          #13
                          Gillar denna clementin

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            #14
                            Ursprungligen postat av Botia
                            Några av mina
                            Den gula gillar jag skarpt. Jag har haft en liten idé som någon gång kan bli verklighet. Tänk 6-7 diskusar av någon gul variant, i kombination med lika många Blue diamond. Jag tror att det skulle bli riktigt snyggt. Om nästa diskusprojekt inte blir någon vildvariant lär det nog bli den kombinationen.

                            Edit: Nu i efterhand ser jag att du har Blue diamond i samma kar med (på den andra bilden).

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • Botia
                              Användare
                              • juni 2009
                              • 63

                              #15
                              Ursprungligen postat av Banderad
                              Den gula gillar jag skarpt. Jag har haft en liten idé som någon gång kan bli verklighet. Tänk 6-7 diskusar av någon gul variant, i kombination med lika många Blue diamond. Jag tror att det skulle bli riktigt snyggt. Om nästa diskusprojekt inte blir någon vildvariant lär det nog bli den kombinationen.

                              Edit: Nu i efterhand ser jag att du har Blue diamond i samma kar med (på den andra bilden).

                              /Jocke
                              Kul Ja, vi har elliotisar men gillar "gula" diskus och blåa också
                              Hade velat haft som du säger men de gula var fasligt dyra så jag blev så glad när jag hittade denna.
                              jag ska ha diskus i 2 stycken 375r, varav en kommer bli med gula och rimligtvis blå. Men för närvarande blir det alla stora i ett och de mindre i det andra så får jag se hur jag löser det.
                              Som du säger....mycket man vill ha, så det får ge sig vad det blir
                              Må gott

                              Kommentar

                              Arbetssätt...