Parachromis octofasciatum(Jack D)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hoffa
    Användare
    • november 2002
    • 406

    Parachromis octofasciatum(Jack D)

    Kanske en ny tråd att spinna på,vill gärna se bilder på fina ex och få mer erfarenhet om denna vackara fisk.
    Jimmy
  • Adamanteus

    #2
    Någon som kan berätta lite om tillväxt hastigheten på dem?

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • augusti 2002
      • 3743

      #3
      Jag kan inte bidra med särskilt mycket på erfarenhetsfronten men här är en bild på en dempseyhane som borsett från jacket i ryggfenan var riktigt vacker. Gissningsvis så var den runt 15cm.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • chrillo
        Användare
        • februari 2003
        • 180

        #4
        Den där ser ut att vara en av de vi hade som små FI. Vi hade en LITEN dempsey med just det där ärret på ryggfenan. Köpte du han hos ROlles? vi bytte nämligen in våra Dempseys där .
        720liter Malawi

        Mvh /Christian
        http://www.akvaristforeningnord.org

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • augusti 2002
          • 3743

          #5
          Jepp, då kan det ha varit er gamla dempsey. Jag hittade den hos Rolle och tog hem den på prov då jag hade den ensamma påfågeln, påfågeln var rätt bufflig av sig och körde ett gäng små carpinte ur karet, så jag tänkte att det kanske kunde funka... men dempseyn var nära att göra slarvsylta av påfågeln så jag hade den bara några få dagar.
          Vacker var den i alla fall.
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Hoffa
            Användare
            • november 2002
            • 406

            #6
            Verkar vara en firre som växer snabbt upp till ca 10 cm men som sedan stannar upp och växer väldigt långsamt
            Jimmy

            Kommentar

            • Lundensis
              Användare
              • mars 2004
              • 2262

              #7
              Jag har F.1r. Köpte dem oktober-november förra året. De var då 3-5 cm. Nu är min dominanta hane 15 cm. De hade lite magproblem (med utebliven aptit) till och från i början av året, men nu vräker de i sig mat och växer bra. Bild på hanen finns på Jinnarparens hemsida.

              Man har haft problem med de svenska J.D-stammarna pga inavel.

              Kommentar

              • Hoffa
                Användare
                • november 2002
                • 406

                #8
                Har hört att JD växer ganska snabbt upp till ca 10 cm sen går det inte alls lika snabbt men å andra sidan vore det ju synd om dom växte snabbt med för det är ju kul att följa utvecklingen
                Jimmy

                Kommentar

                • Hoffa
                  Användare
                  • november 2002
                  • 406

                  #9
                  Jack D har jag förstått att den kan matvägra ibland kompisen har några och en av dom matvägra i 5 veckor,bara spotta ut det han fick
                  Jimmy

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 4526

                    #10
                    Äter de inte ens röda mygg? Mina (småttningar) struntade i maten första gången jag matade dem men nästa gång när det var röda mygg med i bilden åt de. Någon slump? Jag vet inte.
                    Skulle gärna vilja se lite bilder på JD och se hur de blir när de blir större. Mina är nu runt 5 cm.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • Lundensis
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 2262

                      #11
                      Om de bara äter ett visst foder beror nog på att de är vana vid en viss typ av foder men de kan vänjas att äta ny typ av foder, men när de matvägrar utan synbar anledning tror jag snarare det beror på någon form av åkomma.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...