Jack Demsey

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dyltz

    Jack Demsey

    Har en fråga angåeende mitt demsey par. Hannen jagar livet av honan och hon ser helt livrädd ut tappat all färg. Ca 1 månad sedan var det helt annorlunda honan i full färgprakt och det såg ut som om dom förberede en lek men allt bara dog ut. Någon som har några tips att komma med.
    Tack på förhand
    Stefan

  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Du ger inte så mycket info. så jag kommer med en lista över vad som kan göras.

    1. Hur stort är akvariet? Tips ett är att skaffa större.
    2. Sätt upp en spegel bredvid akvariet så att hanen kan bråka med den.
    3. Skaffa fler fiskar. En hane till skulle göra susen men det är inte så snällt.
    4. Inred med fler gömställen så att honan kan dra sig undan någonstans där hanen inte ser henne.
    5. Höj temperaturen till 26-28
    6. Byt vatten
    7. MEr ljus eller mindre ljus
    8. Ändra inredningen
    9. Se till att honan äter riktigt ordentligt. Mata eventuellt upp henne i ett annat akvarium

    Mvh.

    Ola
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • mrgreed
      Användare
      • juli 2002
      • 494

      #3
      Är du säker på att dem inte har lekt..
      Just Jack Demphsey hanar är ju kända för att kunna anfalla honan direkt efter leken...
      Har i.a.f stått i ett par böcker jag läst.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Det som har hänt är med största sannolikhet att de har lekt och att hanen käkat upp äggen. Alternativt, att de skulle leka och hanen inte tyckte att hon höll måtten. I båda fallen bryts parbanden och honan (eller hanen om han är den svagare) får stryk. Problemet är sedan att bygga upp nya parband igen.

        Mvh.

        Ola
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...