En Besserwisse behöver råd...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    NCS Medlem
    • maj 2002
    • 374

    En Besserwisse behöver råd...

    Hörrni. jag har ju kört Tanganyika i alla år i princip men har nu hamnat lite vilse... Min stora burk har jag nu sedan nåt år inte alls Tnaganyikaciklider utan det går några olika vilda svärdbärare där och nu skulle jag vilja komplettera med lite ciklider (Förstås) Men inte skitstora eller ens stora, Gamla hederliga Elbukar ska jag leta upp men gärna nåt mer. Kom med förslag, jag antar att alla tar yngel från mina svärdbärare men rena mördare vill jag gärna avstå.
    Tackar för förslag, även vad gäller annan fisk, gärna stimfisk som tål vattnet och sällskapet.
    Tackar
    /Carl
    Senast redigerad av Carl; 04 oktober 2020, 21:08.
    www.stockholmsciklidklubb.com
  • JRB
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 274

    #2
    Amatitlania sajica är trevliga fiskar... inte så stora och har ej heller så stora munnar, de funkar fint med andra arter. Inte minst att de är blåögda som blir lysande vita vid lek gör att de är lite speciella... Jag har flera lekpar i ett 310 kar tillsammans med lite olika tetror och malar + en massa sajica-yngel i olika storlek

    Kommentar

    • Carl
      NCS Medlem
      • maj 2002
      • 374

      #3
      Tackar! Ska snoka! Verkar som att just släktet Amatitlania är vad jag är ute efter...
      Var hittar man dessa nuförtiden?
      /Carl
      www.stockholmsciklidklubb.com

      Kommentar

      • JRB
        NCS Medlem
        • januari 2013
        • 274

        #4
        Jag ska till Södertälje den 18:e oktober, skulle kunna ta med ett gäng om du kan hämta upp dom där...

        Kommentar

        • Carl
          NCS Medlem
          • maj 2002
          • 374

          #5
          Nämen oj! kollar och återkommer, kan bli problem med just Södertälje, men kolla läget i alla fall.
          /Carl
          www.stockholmsciklidklubb.com

          Kommentar

          • Carl
            NCS Medlem
            • maj 2002
            • 374

            #6
            Hej igen! Äh, funker inte med Södertälje på söndag. Jättetack ändå!! var bor du? kanhända det slutar med att det är just dessa firrar jag ska ha, återkommer i så fall...
            /carl
            www.stockholmsciklidklubb.com

            Kommentar

            • JRB
              NCS Medlem
              • januari 2013
              • 274

              #7
              OK! Skövde och jag är inte så ofta i Stockholmstrakterna... Men det finns garanterat andra trevliga fiskar annars som är enklare att komma över där du bor, det är ju en stor del av nöjet att kolla runt efter nya fiskar...

              Kommentar

              Arbetssätt...