nanolutea Sällskap

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ducce
    Användare
    • november 2009
    • 360

    nanolutea Sällskap

    Funderar på att skaffa några Syd/Central amerikaner i ett 300l hörnakvarium.
    Problemet är att mitt vatten ligger på runt 7.5, o jag vill inte hålla på o mixtra med det. Blri lite växter och malar samt någon tetra som sällskap.

    Funderar på Amatitlania nanolutea eller Herotilapia multispinosa beroende på vad som går att få tag på i Skåne.
    MEN - vad finns det mer att komplettera med som inte blir för stora, funderade på någon av de mindre Crenicichla eller någon Apistogramma om det finns någon som tål lite hårdare vatten.
    Eller välja någon Gymnogeophagus istället, finns en del av dem som kommer från område med högre Ph.
  • Skitjeepen
    NCS Medlem
    • december 2013
    • 156

    #2
    Jag har faktiskt båda Amatitlania nanolutea och Herotilapia multispinosa tillsammans och det går utmärkt.

    Kommentar

    • JRB
      NCS Medlem
      • januari 2013
      • 274

      #3
      Annars kan jag rekommendera Amatitlania Sajica, en mycket trevlig och vacker fisk som går bra med det mesta, är åt snällare hållet

      Kommentar

      • Ducce
        Användare
        • november 2009
        • 360

        #4
        Ursprungligen postat av JRB
        Annars kan jag rekommendera Amatitlania Sajica, en mycket trevlig och vacker fisk som går bra med det mesta, är åt snällare hållet
        Ingen större risk för korsning?

        Kommentar

        • JRB
          NCS Medlem
          • januari 2013
          • 274

          #5
          Vet inte...

          Kommentar

          • Masen71
            Användare
            • februari 2021
            • 1

            #6
            Hej!
            Jag undrar om någon av er vet hur jag får tag på Amatitlania nanolutea?
            Har kollat på flera butiker och leverantörer men gått bet. Finns det någon inhemsk odlare nära Stockholm?
            Bästa hälsningar
            //Joakim, 070-6219555

            Kommentar

            Arbetssätt...