Färgbeteckning, Flowerhron ? BILD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marinegirl
    Användare
    • november 2016
    • 35

    Färgbeteckning, Flowerhron ? BILD

    Kommer få hem en Flowerhornhanne. Tror det kan vara en Zhen Zhu, men vill gärna ha det bekräftat av fler Tror även detta kan vara en "Short Body" men är inte säker.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 17309973_10155869757671124_6060287562157889396_o.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,0 KB
ID: 701511

    Tacksam för svar
    *630 *300 *240 *225 *112 *77
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Jag kan inte skillnaderna, kanske short body, men alla FH har lite kompaktare kropp. Denna ser ut som ett gränsfall.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Marinegirl
      Användare
      • november 2016
      • 35

      #3
      har redan kollat i artregistret, som f.ö är jättebra skrivet Det var där jag hittade att det troligtvis är just färgteckningen Zhen Zhu. Han har mer utrbrett rött/rosa , än den ni har i artbeskrivningen dock. Var därför jag funderade om det är en annan sort.
      *630 *300 *240 *225 *112 *77

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Ser definitivt ut som en "short body" variant Jag tänker alltid på slöjstjärtar när jag ser dessa
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • Marinegirl
          Användare
          • november 2016
          • 35

          #5
          Haha, ja man kan nog få tankarna på Slöjstjärtar Förutom att dessa är så mycket trevligare och snyggare

          Så det är en Short-body variant, precis som jag misstänkte då Det är länge sedan jag hade FH nu, men fortfarande kan jag se skillnaden på dem
          *630 *300 *240 *225 *112 *77

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Ursprungligen postat av Marinegirl
            har redan kollat i artregistret, som f.ö är jättebra skrivet Det var där jag hittade att det troligtvis är just färgteckningen Zhen Zhu. Han har mer utrbrett rött/rosa , än den ni har i artbeskrivningen dock. Var därför jag funderade om det är en annan sort.
            tack, jag har skrivit det hela :-).
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Reiwolf
              Användare
              • april 2012
              • 68

              #7
              Hvor lang blir de med short body?

              Kommentar

              • Marinegirl
                Användare
                • november 2016
                • 35

                #8
                Er usikker på det, men de blir betydelig kortere enn den "vanlige"
                *630 *300 *240 *225 *112 *77

                Kommentar

                • Kawasa
                  Användare
                  • september 2012
                  • 840

                  #9
                  Ursprungligen postat av Reiwolf
                  Hvor lang blir de med short body?
                  Hej Reinwolf, tänkte att vår egen "Ad Konings" (DaRe) skulle svara Men här så kommer i alla fall en länk till en diskussion tråd från monsterfishkeepers. Tror att längden kan variera ganska mycket då detta inte är någon naturlig art

                  My LFS has a short bodied flower horn. It looks like a flowerhorn crossed with a red parrot cichlid. Are these fish just as aggressive as flower horns. Can I put them in with other cichlids and also do they look as good as the regular ones or are they awkwardly shaped when the get big. Sent...
                  Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Haha
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Reiwolf
                      Användare
                      • april 2012
                      • 68

                      #11
                      Bra info Kawasa :-)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...