Parachromis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Motaguensis
    Användare
    • juni 2003
    • 250

    Anli: Friedrichsthalii er et godt valg De er ikke like aggresive som motaguense, vil egentli ikke kalle de aggresive, men meget tøffe mot de som prøver seg på de og er gode til å forsvare seg. Jeg har mitt par sammen med citrinellum "barred", festae og maculicauda, og det går fint utenom at festaene er litt harde mot de noen ganger, men de er også litt større. Mitt F1 friedrichsthalii par er 18 og 23cm nå, hunnen minst, og vokser godt. Håper du klarer å få tak i noen friedrichsthalii.
    Preben

    Kommentar

    • Motaguensis
      Användare
      • juni 2003
      • 250

      Hey
      Det er kanskje på tide at vi begynner å bruke denne tråden igjen, dette var jo en ganske intersant og spennende tråd.

      Jeg har lagt ut noen nye bilder på hjemmesiden min, alle bildene er av motaguense paret med yngel De har kommet seg veldig i farger siden sist gang jeg tok bilder, og hannen er nå 17cm og hunnen 15cm. De går i et 325L alene sammen med en L-196a på 20cm. Nå har de endelig begynt å vise litt aggresion mot meg når jeg er i nærheten av yngelen, noe av det som fasinerer meg mest med denne hobbyen er når cichlidene beskyttet sine unger, og til og med tør å våge å angripe et menneske for å beskytte sine yngel Håper dere liker bildene og fiskene, gi gjerne kommentar

      Har det skjedd noe hos dere andre som holder Parachromis arter?
      Preben

      Kommentar

      • Moga_
        Användare
        • september 2003
        • 98

        Hallo Preben
        Friedrichsthaliiene mine ser ut til å planlegge lek nå.
        De styrer noe voldsomt i 530. Faktisk så greier de ikke å bestemme seg for hvordan side av karret de skal bruke. De går sammen med guttulatus paret og dem har de greid å jage vekk fra sitt revir.
        Håper de bestemmer seg for en side snart slik at guttulatusene kan få sitt revir tilbake.
        Fikk A. lyonsiene i går. Var ikke så veldig store...kanskje 6cm. Ser ut til at de blir veldig flotte. Ingen av dem hadde noen skavanker på seg
        Ellers så har sebra hunnen blitt veldig flott i det siste siden hun har gått sammen med festae yngelen ( støreste er faktisk 5cm! wow som han vokser) og fått ekstra stell. Nå venter det en hanne som skal få dame besøk snart Den ene festae yngelen er over dobbelt så stor som de andre. Det er litt tøft å se.
        Sølvsømmene ser ut til å vil leke hele tiden, men blir jo aldri noe av arrgh Kanskje får jeg lek på de i julegave?

        Kommentar

        • Motaguensis
          Användare
          • juni 2003
          • 250

          Hey Ole
          Står til?
          Får håpe friedrichsthaliiene finner en side, sånn at det blir yngel igjen... Litt dårlig med F1 yngel i Norge nå, skal prøve å få yngel på mine å, de planlegger lek i 900L nå Tøffe karer det her, festae hannen er flytta til 530L for å komme seg før hunnen bli sluppet nedi. Freddiene har tatt over hele akvariet sammen med Maculicauda hannen

          Jeg fikk også de nye fiskene på torsdag. 6 Vieja regani på 4-5cm, og 6 Tomocichla tuba på 3-5cm, den største og fineste døde før jeg kom fram, på grunn av mangel av oksygen i posene fra Imazoo, så jeg fikk en ny en, siden butikken bestilte 12stk. Har funnet ut at disse fiskene mest sannsynlig kommer fra Donald Conkel, hvis du ser på aquamojo sitt forum, er det en tråd om sexing Istlanum! Rå fine fisk, jeg fikk hvertfall, meget aktive og fine og friske, kan nesten ikke vente til de blir større.

          Motaguense paret går fortsatt me yngel, må nok flytte de snart hvis de skal overleve, det er bare 5-10stk igjen, men de begynner å få størrelse.

          Sebra hannen blir nok glad for dame besøk ja, og jeg blir glad på hannes vegne, for de skal produsere F2 yngel til meg hehe
          Kan du ta noen bilder av Lyonsiene og festae ynglene sånn at jeg får se?

          Preben

          Kommentar

          • Moga_
            Användare
            • september 2003
            • 98

            Står bra til ja!
            Har lagt ut masse bilder på cichlidsoutheast

            Kommentar

            • Motaguensis
              Användare
              • juni 2003
              • 250

              Så på bildene, mange fine bilder... skal legge inn flere kommentarer seinere, nå må jeg måke snø Artig å se pappaen til friedrichsthaliiene mine igjen
              Skal legge ut bilder av tuba og regnai snart jeg å, men hittil er de ganske redde, og altfor aktive til bilder :/
              Preben

              Kommentar

              • jinnarparen
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 2670

                Hej Moga
                Jag har precis varit inne på cichlidsoutheast och tittat på dina bilder.
                Dina Friedrichstahlii är tydligen föräldrar till mina om jag har förstått det rätt. Hur stora är de?
                De jag har verkar inte växa så mycket mer, hanen ca 21 och honan ca 17 cm. De förbereder en ny lek nu, får hoppas att det går bättre denna gången. de andra gångerna så har alla äggen kläckts men sedan så har de inte brytt sig så mycket om ynglen...till de andra fiskarnas glädje (det blev för övrigt likadant med mina Motaguense).
                Citrinellumen var också mycket fin, hur stor är den?

                Melanurusen har jag alltid betraktat som en "dålig synspila" variant. Men efter att ha sett bilder på dina så ändrar jag mig, mycket fina!

                PETflaskan till pumpen (sista bilden med Friedrichstahliin) var en lösning som jag måste prova själv.
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • Moga_
                  Användare
                  • september 2003
                  • 98

                  Heisann! Takktakk
                  Ja de er foreldrene til dine freddy`s.
                  Hannen er ca. 25 og hunnen 22cm kanskje? Bare øyemål da...
                  Melanurus er en art du burde prøve! Mye mer spennende å holde enn synspila! Er flottere i fargen også. Desverre er det noen som ikke har denne flotte fargen, men allikevell verdt å prøve seg på!
                  Flasken er en genial oppfinnelse ja. Den funker veldig bra til store ciklider som har tung besj. Pumpa som står på den pumper litt over 3000 liter i timen
                  Har du noen bilder av nyfiskene?

                  Kommentar

                  • jinnarparen
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 2670

                    Jag har inte tagit några bilder på senaste tiden.
                    Kolla in dessa tetracanthus http://www.cichlidsoutheast.co.uk/ph...pic.php?t=1079

                    De som jag fick tag på för några veckor sedan är mycket lika de som visas på bilderna. Det kan vara så att det är från samma leverantör.

                    Avviker melanurusen i beteende från synspila? De 7 synspilor som jag har tillbringar mesta delen av tiden med att vänta på mat, inte så trevligt. Men de är inte så stora ännu (den största hanen är ca 20 cm).

                    Har också lyckats få tag på 10 ex av Theraps Lentiginosus. Dessa blev direkt en ny favorit. Otroligt pigga och nyfikna på allt som rör sig.
                    Speciellt efter matning letar de länge efter överbliven mat bland stenarna. Man ser dem hela tiden vända på stenarna för att se vad som är under dem. Förmodligen en anpassning till det levnadssätt de har i naturen.
                    Har försökt att fotografera dem ett antal gånger men de är inte stilla tillräckligt längre.
                    För tillfället så går de tillsammans med 6 st A Trimaculatum.
                    Åter till CA

                    Det är där jag hör hemma

                    Kommentar

                    • Moga_
                      Användare
                      • september 2003
                      • 98

                      Blir flotte fisker begge to
                      Melanurusen er mer sky av seg enn synspila og er ikke så lettlekt heller. De jeg har/hadde var direkte sta med å leke! Melanurus er favoritt viejaen min.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...