Mitt CA-kar i nuläget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    Mitt CA-kar i nuläget

    Två och ett halvt år har gått sedan pearsei och synspilus var 5-6 cm. Reganin ett och ett halvt år. Man får ha tålamod...
    Klicka på bilden för större version

Namn: WP_20161010_19_31_27_Pro.jpg
Visningar: 1
Storlek: 657,5 KB
ID: 701293
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Snyggt
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • dpzOnline
      Användare
      • september 2016
      • 162

      #3
      Fint det blir när det bara är akvariet med natt utanför.
      Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

      Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.

      Kommentar

      • Wett
        Användare
        • februari 2013
        • 100

        #4
        Kanonfint, vad har du för tetror. Och vad är det för bjässe som syns bakom Pearseien?
        Skicka gärna fler bilder på den fisken!

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          Ursprungligen postat av Wett
          Kanonfint, vad har du för tetror. Och vad är det för bjässe som syns bakom Pearseien?
          Skicka gärna fler bilder på den fisken!
          Det är en synspilus. Har ett par, där hanen är mer intresserad än honan av parlek...Colombiatetra.

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            #6
            Kanonfint CA-kar!
            "Den som väntar på något gott..." gäller alltid CA, fiskarna utgår för det mesta från liten grå sill och slutar som färgsprakande jätte.

            Colombiatetra blev jag tipsad om för mitt nya SA-kar också, verkar kunna ta för sig i karet även bland stora fiskar.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • Wett
              Användare
              • februari 2013
              • 100

              #7
              Jag satte i relativt stora Colombiatetror och Dolkstyngs tetror i min burk.
              Alla Colobliatetror blev smaskig fiskfilé. 19 Dolkstyngs tetrorna finns kvar.

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #8
                Fina firrar!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Pabbe
                  NCS Medlem
                  • september 2006
                  • 1805

                  #9
                  Ursprungligen postat av Wilhelm
                  Fina firrar!
                  Jepp. Och de blir bara finare och finare ju mer de växer:-)

                  Kommentar

                  • Pabbe
                    NCS Medlem
                    • september 2006
                    • 1805

                    #10
                    Ursprungligen postat av Wett
                    Jag satte i relativt stora Colombiatetror och Dolkstyngs tetror i min burk.
                    Alla Colobliatetror blev smaskig fiskfilé. 19 Dolkstyngs tetrorna finns kvar.
                    Men hade inte du skaffat Nandopsis tetracanthus, Cubacikliden? De kan jag tänka är hungriga på tetra...

                    Kommentar

                    • Wett
                      Användare
                      • februari 2013
                      • 100

                      #11
                      Ja det stämmer men de är väldig små, just större än tetrorna. Jag misstänker med bestämdhet att det är mina tre Maculicauda hanar som är skyldiga...de växer så de knakar och är rundare än vanligt...

                      Tetra äventyret är en hel historia för sig.

                      Jag köpte 20 Kongotetror och 20 dolkstygn. Alla var friska och krya hela kvällen. Full fart i karet. Eftersom jag rengjort burken samma dag så var mina "Maculicaudor" skrämda/gömda under hela kvällen. Dumt nog så släkte jag burken innan de sett tetrorna. Dunderkorkat!
                      Morgonen efter var 2 Kongo- och 15 dolkstygns tetror döda. Har hållit på med akvarier i 40 år och aldrig sett massslakt av fisk. De dog inte av sjukdom. De var ihjälbitna!!! Övriga var friska och krya.

                      Efter en vecka köpte jag ytterligare 20 dolkstygn. Nu har det gått över en månad. Nu verkar det ha stabiliserat sig. Men märkligt nog är det Kongotetrorna som försvinner. De har försvunnit en efter en. Men 19 dolkstygn (som dödades första dygnet) har nu klarat sig i 14 dagar...så jag tror att det kommer gå bra...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...