(veija) Oscura heterospilus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wett
    Användare
    • februari 2013
    • 100

    (veija) Oscura heterospilus

    Vet någon var jag kan få tag i "Vieja" Oscura heterospilus?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Jag sökte här utan träff och gick igenom några andra lagerlistor jag har men inget napp


    Jag letade också på Panta Rhei utan träff:


    Inte heller Jeff Rapps ser ut att ha den:
    Tropical fish Importer / exporter that specializes in Central & South American cichlids, as well as Characins, catfish, pleco, and other rare or unusual species from around the world.


    Ser svårt ut, men kollar du i en del Centralamerikanska forum på nätet finns många tyskar och Holländare för att inte nämna Nordiska medborgare med spännande arter, har inte direkt sett denna dock.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Ove Planstedt
      NCS Medlem
      • maj 2006
      • 1816

      #3
      Den är nog inte så lätt att få tag på, då det är en ovanlig centralare. Men den har funnits i Sverige, har för mig att Rickard Salmberg här på forumet haft några.
      Annars så är det bara att ha koll på "listorna" Jeff Rapps har haft den vid flera tillfällen, kolla Danmark också om du har möjlighet.

      Kommentar

      • Wett
        Användare
        • februari 2013
        • 100

        #4
        Tack för alla tips. Ser att de finns i flera butiker i Tyskland. Men hur får man hit dem???

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Åka själv är nog det som gäller såvida du inte känner någon som ska dit och tillbaka
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Wett
            Användare
            • februari 2013
            • 100

            #6

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Ja, de är sanslöst snygga
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Ove Planstedt
                NCS Medlem
                • maj 2006
                • 1816

                #8
                Malmö akvarieförening brukar ha en årlig "utflykt" till Tyskland där de besöker ett antal välsorterade akvariebutiker.
                Hänge med, tror det brukar vara på hösten.

                Kommentar

                Arbetssätt...