Introducera hona till ensamgående hanne?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trilska
    Användare
    • september 2011
    • 170

    Introducera hona till ensamgående hanne?

    Hej!

    Jag har en ensamgående jaguarciklid på 29 cm, rätt säker på att det är en hanne?

    Klicka på bilden för större version

Namn: Emma jaguar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 57,5 KB
ID: 701010

    Ganska tilltufsad på bilden, därför går han själv nu. Citrinellum-par som blev för mycket.

    Om jag nu vill hitta en hona till honom, hur lika i storlek bör de vara?
    Säkrast är väl att dela akvariet på mitten den första tiden?
    Är det en bra idé att släppa i 3-4 "strykfiskar" samtidigt som honan?
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Visst är det en hanne Ja centralare är ju som du säkert redan vet ganska knepiga, vissa bryr sig inte så mycket om andra arter medans andra gör det. Min loisellei hanne till exempel gillar att jaga iväg mina maya ciklider.

    Hur länge sen var det din hanne hade en hona? Jag tror att även ifall du lägger till strykfirrar så när du väl släpper i honan så kommer han bara att ha ögon för henne. Så har det varit varje gång jag introducerat en hona till mina centralare iallafall.

    Jag skulle nog av valt en hona i någorlunda samma storlek, absolut inte lika stor men inte allt för liten heller. Det kan gå hur bra som helst utan "divider" också, se bara på videorna med maya cikilderna nedan



    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • Trilska
      Användare
      • september 2011
      • 170

      #3
      Söta firrar!

      Han har aldrig haft en hona, gått själv med citrinellumparet som nu flyttat. Upplever honom som väldigt revirhävdande. Kan tänka mig att det är sju gånger värre nu när han går själv i burken
      Får se till att ha en avdelare till hands iaf.

      Så iaf en 20 cm får hon va, kan bli lite knepigt att hitta kanske!

      Tack för tipsen!

      Kommentar

      Arbetssätt...