Paraneetroplus regani

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    Paraneetroplus regani

    Någon med erfarenhet av Paraneetroplus regani som kan säga om skillnaden i storlek mellan könen är markant jämfört med andra inom paraneetoplus?
    Bland de jag köpte som jämnstora, då runt 5 cm, har en dragit ifrån rejält, och är nu nära nog tre gånger så stor (då inte bara längden utan i "volym") som de andra. Hane såvitt jag kan bedöma utefter beteende och utseende. Han är kanske 13 cm, de andra runt 8-9 cm.

    Bland övriga paraneetroplus brukar ju hanar bli betydligt större, men såhär tidigt?
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Det står lite om denna otroligt vackra fisk här (länk nedan) Pabbe! Bläddra till sidan 11

    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Tackar. Just detta nummer har jag missat av denna för oss som gillar centralare så utmärkta publikation. Jo, att honorna blir betydligt mindre är ju klart. Tycker bara att den av mina som dragit iväg så ordentligt, så jag misstänkt att de andra är svaga. Tyvärr så tog den förbannade tuberkulosen två av min regani, men jag fick tag på två till för ett tag sedan. Hoppas att det stannar av snart, annars har jag väl inga centralare kvar om något år...

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Texten från magasinet ger indikationer på skillnaderna samt att de blir tydligare när de är "vuxna"

        Klicka på bilden för större version

Namn: Lee Nutall.JPG
Visningar: 1
Storlek: 106,4 KB
ID: 693685
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        Arbetssätt...