Cryptoheros cutteri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Cryptoheros cutteri

    Ropade in tre st på auktionen i Örebro. Efter ett par veckor såg jag att de förberedde lek. Idag när jag gick kvällsrundan i akvariekällaren, så såg jag att de var riktigt ilskna. Fastän jag gav dem mat, skulle de jaga iväg mig. Satte mig i stolen framför akvariet och då kom yngelskocken fram. Jag har aldrig haft dessa fiskar tidigare och de är riktigt intressanta samt väldigt snygga. Goda yngelvårdare är de också. Blir intressant hur många yngel som överlever i det långa 500 liters karet. Fär väl putsa rutan in och utvändig för att ta e bild. Blir säkerligen anfallen.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Sånt är kul, när man kommer hem med något oförutsett och det resulterar i lek. Går de ensamma där?
    Ska bli kul att se bilder!

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Nej, de går ihop med skalare, några långsträckta pansarmalar Megalechis thoracata ett litet gäng lejonhuvudciklid, samt lite annan småfisk. Ska finnas några malar ochså.
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Håller med Pabbe! Ska bli kul att se bilder Om jag inte minns helt fel så ska honans främre del svartna vid lek, hade dessa firrar en gång i tiden
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • MisterPils
          Användare
          • juni 2013
          • 73

          #5
          Har sålt av mitt lekpar för ett tag sedan, de fullständigt fyllde tanken med yngel precis som Zebror brukar göra! Och som sagt riktigt ettriga! :-). Jag har fem ungfiskar kvar på uppväxt som snart ska gå iväg till sin nya ägare.

          Kommentar

          Arbetssätt...