Bilder: Centralamerikaner 2015

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • DaRe
    svarade
    Schyssta bilder!

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Tjusigt!

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Präktigt och fint par där!! Jättefina bilder också.

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Kanonfina fiskar och bilderna är hur bra som helst! Gillar kompositionen.

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Jag riggade kameran igår och fotade lite, inte helt lätt att få till rätt färger med blixt som vanligt men jag tror jag hamnade ganska rätt i alla fall. Lite för överexponerade på vissa ställen dock, de är inte vita någonstans utan beige är grundfärgen.

    Honan har stundtals haft det kämpigt i andra karet där de gick ensamma, har förfarande lite stressig färg, men det är lite lugnare nu då det är sebror i karet också så hon börjar se rätt okej ut nu även hon.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Fina!

    Exakt samma "Kommer du hit så äter jag upp dig" blickar som mina hehe!

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Tufft! och värre fiskkombination kan man ju ha

    Jag hade jaggor med en citrinellumhona för länge sedan men jaggorna var ett lekpar, det funkade rätt bra men det såg ut som en mindre variant av det du såg.
    Kan inte posta bilder direkt i forumet via telefonen (varför, någon?) men här är en länk


    Edit: postar via datorn istället
    Bifogade filer
    Senast redigerad av FI; 29 december 2015, 18:56.

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Så brukar de se ut för det mesta:

    Klicka på bilden för större version

Namn: Face off 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 53,0 KB
ID: 693960

    Klicka på bilden för större version

Namn: Face off.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,9 KB
ID: 693961

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Ja jaggan är ensam. Haft den sen yngel (hade föräldraparet innan) så den betyder en del för mig! Funderar på att göra av med midasen pga slagsmålen. Riktigt fina fiskar alla tre så jag vill ju få det att funka. Gått hyffsat bra hittils, jaggan har vänster halva å citrinellumen högra ^^ Mest jaggan som ger sig på midashannen när han kommer in på "fel" halva.

    För det mesta flexar de bara lite men när de väl ryker ihop så går det vilt till å det är jaggan som åker på däng.

    En jaguarhona kanske hade löst det eller gjort det värre. Kanske flytta midashonan?

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Alldeles lagom storlek egentligen, då går det (ibland) att ha dem med nåt annat också. Förstår att det är citrinellumen som är huvudfisken i karet men har du en hona också till jaggan eller är det en ensam hane? Ser ju riktigt fin ut trots att den har det lite kämpigt, bara lite munsår typ och aningen mörk av stress.

    Mina jaggor, en hona och en hane, är väl ca 13 och 15cm, ögonmått även här. Går nu med de två och en halv sebraciklidhanar som doviin lämnade kvar. Fungerar oväntat bra, hanen har nåt att störa sig på så han inte bara ger sig på honan och sebrorna i sin tur hanterar galant jaggahanens relativt milda bufflande. Och jaggorna har noll skygghet, till skillnad från doviin som har varit skeptisk till det mesta, så karet har blivit riktigt intressant igen.

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    20-25 cm, ögonmått

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Det var en bastant grabb det där, hur stor? Riktigt snyggt mönster!

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: Jaguar å citrinellum.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,5 KB
ID: 693959

    Tilltufsad jaguar, de är inte alltid överens tyvärr.

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Jag ville ju inte skrämma er helt och hållet nu, dovii är en fantastiskt vacker och imponerande art och det behöver nog inte gå så illa som för mig, värd att testa helt klart om ni har möjlighet men en liten liten varning kan nog vara på sin plats.

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Snygga firrar FI

    Dovii står på min lista, nån dag ska jag ha en! Har en jaguar med mitt citrinellus-par. Lagom aggressiv å väldigt vacker!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...