Amphilophus rostratus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #16
    Ursprungligen postat av Banderad
    Jag kan i detta nu avslöja att tre små rostratusar (de minsta tre ur en grupp) är inhandlade nere i Duisburg och inom någon dag på väg till Sverige.... Ett läge uppenbarade sig med lite tur, och stor hjälp från en styrelsekollega med vänner som nu befinner sig i Tyskland. Om allt går väl kommer det snart simma tre eventuella honor här hemma inom några veckor och växa till sig i ett separat kar...

    /Jocke
    Härligt Jocke, då räknar jag med lite spridning på dom inom ett år eller två Bara att du hör av dig när du har att sälja
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #17
      Ursprungligen postat av JockeB
      Härligt Jocke, då räknar jag med lite spridning på dom inom ett år eller två Bara att du hör av dig när du har att sälja

      Jag har koll på dig Jocke. Det är onekligen ditt fel att jag har fastnat för denna art. När jag var en grön CA-rookie och såg ditt par för ett antal år sedan bestämde jag mig för att sådana måste jag bara ha. Din hane var grymt imponerande. Om du har någon bild tillgänglig på honom får du gärna förgylla tråden lite

      /Jocke

      Kommentar

      • salmberg
        NCS Medlem
        • oktober 2007
        • 830

        #18
        Hittade några gamla bilder på mina FD som går hos Joakim Asterhed nu. Man ser också någon Robertsoni på bilderna.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          #19
          Ursprungligen postat av Banderad
          Jag har koll på dig Jocke. Det är onekligen ditt fel att jag har fastnat för denna art. När jag var en grön CA-rookie och såg ditt par för ett antal år sedan bestämde jag mig för att sådana måste jag bara ha. Din hane var grymt imponerande. Om du har någon bild tillgänglig på honom får du gärna förgylla tråden lite

          /Jocke
          Har bytt dator så den enda bild jag har kvar är denna, tror inte det är på den dominanta hanen heller.
          Bifogade filer
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #20
            snygga fiskar och bilder!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Kawasa
              Användare
              • september 2012
              • 840

              #21
              Tack för bilderna Salmberg & JockeB, fantastisk fin fisk.
              Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                #22
                Det är som sagt fantastiskt snygga fiskar

                /Jocke

                Kommentar

                • ansjo
                  Användare
                  • april 2006
                  • 203

                  #23
                  DIna skyddslingar är inte sist vid matning precis, inga ledsna miner där inte !
                  / Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    #24
                    Gött Härligt, det blir att ställa iordning ett kar till dem nu i veckan. Så får de flytta till Blekinge nästa helg.

                    /Jocke

                    Kommentar

                    Arbetssätt...