Salvini Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hoffa
    Användare
    • november 2002
    • 406

    Salvini Yngel

    Idag när jag kom hem så hade Salvinihonan fått en jäkla hög med simmande yngel i sin kruka hon la äggen i, när ska man suga över dom i ett yngelkar?
    Jimmy
  • salmberg
    NCS Medlem
    • oktober 2007
    • 830

    #2
    Du kn suga över dom till ett yngelkar när de är frisimmande. Så det går bra att ta dom idag.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      +1 på det. Jag brukar dessutom börje med att suga upp så mycket vatten att det fyller yngelkaret och avsluta med ynglen. Då får de ett vatten de är vana vid.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Gratulerar Hoffa Tänker du försöka få hela kullen att överleva? Jag har själv aldrig sysslat med odling eller hjälp mina ciklider med yngel överlevnad mer än att mata dem förstås.

        Min stackars ensamma Salvini hona gjorde många tappra försök att para sig med min största eldbukshanne som var en riktig tuffing. Han gillade henne inte lika mycket som hon gillade honom, det gick så långt att hon till och med utvecklade äggläggningsrör stackarn.
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • Hoffa
          Användare
          • november 2002
          • 406

          #5
          Funderar på att suga över dom i ett litet yngelkar.
          Jimmy

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Är det fina föräldrar kan de ju vara värda att spara.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Hoffa
              Användare
              • november 2002
              • 406

              #7
              Har sugit över hälften i ett litet yngelkar
              Jimmy

              Kommentar

              Arbetssätt...