Sajica i sällskapskar ? Nejtack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • juni 2011
    • 348

    Sajica i sällskapskar ? Nejtack!

    Fick flyttat mitt par till temporärt 60 liters växtkar när dom jagade allt och alla sen dag 1...
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    60 liter tar de nog i besittning helt kan jag tänka. Hade nog blivit tufft för honan efter en lek då ynglen försvunnit och hannen vill mer men hon inte är redo.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #3
      Fick du flytta ditt par Sajica ciklider från ett annat kar? Hur stort var det första karet? Dom förberedde sig säkert för lek, vilka andra firrar fanns i det första karet?
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • Mreque
        Användare
        • juni 2011
        • 348

        #4
        Det andra karet var 375 liter, dom fick flytta temporärt till ett tomt 60 liters med bara växter.
        Resterande fiskar var:
        Bolivian Ram x4
        Tigerbarb x11
        Kongotetrax6
        Dvärg guramix4
        Rainbow shiner x3 ( En av dem hittades död efter sajicans jagande, utan sjärtfena ) så x2 nu.. bra mängd på stimmfisk...

        Sajica hanen och honan jobbade tilsammans med att terra allt levande i akvariet. Honan var nog värst.

        Det är ett växtfyllt kar med gott om gömställen och dylikt.

        Fick tipset om sajica då jag ville ha en mindre grann ciklid som var SNÄLL haha

        Kommentar

        • Kawasa
          Användare
          • september 2012
          • 840

          #5
          Wow det var en rejäl blandning, Bolivian Ram är väl fjärilsciklider har jag för mig, hur stora var dina Rainbow shiner? ifall de var väldigt små så kan de ha sett ut som munsbitar kanske. Vem tipsade om att Sajica är snälla? Vad jag vet så kan dom nästan komma upp i samma klass som zebra ciklider när de väl bildar par och börjar leka. Nyckelhåls ciklider hade nog inte ens gått på de små fjärilscikliderna ifall du skaffat dem istället
          Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

          Kommentar

          • Mreque
            Användare
            • juni 2011
            • 348

            #6
            Ursprungligen postat av Kawasa
            Wow det var en rejäl blandning, Bolivian Ram är väl fjärilsciklider har jag för mig, hur stora var dina Rainbow shiner? ifall de var väldigt små så kan de ha sett ut som munsbitar kanske. Vem tipsade om att Sajica är snälla? Vad jag vet så kan dom nästan komma upp i samma klass som zebra ciklider när de väl bildar par och börjar leka. Nyckelhåls ciklider hade nog inte ens gått på de små fjärilscikliderna ifall du skaffat dem istället
            Fjärillarna är ganska stora och frågade speciellt om något han tyckte skulle fungera.
            Ville ha små snälla ciklider. Men skippar nog det framöver =)

            Kommentar

            Arbetssätt...