Theraps i Sverige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    Theraps i Sverige?

    Hej alla,
    Tänkte lägga ut lite tentakler och kolla om någon i sverige fortfarande har nån form av Theraps? Jag tänkte göra om mitt projekt strömmakvarium men vill inte starta förrens jag vet att rätt arter finns att få tag på.. Ingen stress för det blir förmodligen av efter sommaren men det skadar ju inte att planera nogrannt.

    Om inte annat skulle det vara intressant att veta om någon fler är intresserad av släktet.
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"
  • salmberg
    NCS Medlem
    • oktober 2007
    • 830

    #2
    Vet att Åleds haft Theraps lentiginosus inne. Men detta var nog ett år sen. Även Unimati i Danmark har haft en Theraps art inne för ett år sen.
    Finns nog en hel del av dom i Tyskland. Vilka är det du är intresserad av?

    Kommentar

    • Rivulatus
      Användare
      • december 2002
      • 811

      #3
      Ursprungligen postat av salmberg
      Vet att Åleds haft Theraps lentiginosus inne. Men detta var nog ett år sen. Även Unimati i Danmark har haft en Theraps art inne för ett år sen.
      Finns nog en hel del av dom i Tyskland. Vilka är det du är intresserad av?
      Jo hade ju lentiginosus men jag min dumbom sålde dom vidare och dom gick hädan nästan direkt . Skulle nog väldigt gärna ha fatt på lentiginosus eller corelueus men önskearten skulle nog vara irregularis, men dom verkar vara trixig att få tag på.. Fanns hos glaser för nått år sen.
      SA:

      Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
      Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #4
        Off topic! men ? Hur går det med dina sp ornatus?
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        Arbetssätt...