Impulsköp av Jack Dempsey

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rogli
    Användare
    • mars 2011
    • 119

    #16
    Dempseyparet har nu lekt. De lade rommen i en större blomkruka. Är det vanligt?
    De håller naturligtvis undan de andra fiskarna i karet, några Sajicaciklider på 3 cm och Mayaesvärdbärare, men det är ingen överdrift på aggressiviteten tycker jag. De andra tycks inte fara illa. Växtligheten (Valisneria) är det ingen större fara med heller.
    Jag ångrar inte det här impulsköpet, otroligt vackra och intressanta ciklider.

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #17
      Ursprungligen postat av Rogli
      Dempseyparet har nu lekt. De lade rommen i en större blomkruka. Är det vanligt?
      De håller naturligtvis undan de andra fiskarna i karet, några Sajicaciklider på 3 cm och Mayaesvärdbärare, men det är ingen överdrift på aggressiviteten tycker jag. De andra tycks inte fara illa. Växtligheten (Valisneria) är det ingen större fara med heller.
      Jag ångrar inte det här impulsköpet, otroligt vackra och intressanta ciklider.
      Gratulerar!! Kul att höra att allt gick bättre än förväntat
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • Rogli
        Användare
        • mars 2011
        • 119

        #18
        De simmar nu i ett moln av yngel. Svärdbärarna och Sajicorna klarar sig förvånansvärt bra i sällskapet. De släpps fram oväntad nära ynglen, men visst jagas de bort när de är för närgångna. Jag håller inte för omöjligt att de får sig en munsbit då och då.
        Att några av ynglen går åt får man väl se som något bra. Lär vara svårt att kränga av 500 JD!

        Kommentar

        Arbetssätt...