Storlek kar till CA-kombinationer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #16
    Ursprungligen postat av DRE
    Jag har varit hel tinne på att ha eldbukar + sajicor och zebror i 430 liters karet och satsa på satanopercor och Guianacarasi 720, men nu lutar det mer åt andra hållet. Jag vet att min son verkligen skulle uppskatta det, han tycker att jordätare suger...
    Jag håller med honom om detta, med jordätarna...men det är min uppfattning (så att det inte blir någon huggsexa om detta).

    I ditt 720 skulle du kunna ha; salvini, texas och citrinellum.
    En annan kombination skulle kunna vara loisellei tillsammans med någon vieja.
    Eller två olika viejor tillsammans med någon av de mindre och lite ettrigare arterna.

    Eller så har du det litet överbefolkat istället med kanske 5-7 olika arter och ser sedan till att förhindra lek.
    Det är då kaoset sprider sig i karet.
    När ett par vill ha hela utrymmet och de andra inte kan bestämma sig för vem som först skall hoppa genom foderhålet ut till den större men betydligt torrare världen
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Hehe, nu vattnas det i munnen.

      Jag gillar speciellt salvini, texas och citrinellum combon. Frågan är hur jag får tag på bra exemplar.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #18
        Ursprungligen postat av DRE
        Hehe, nu vattnas det i munnen.

        Jag gillar speciellt salvini, texas och citrinellum combon. Frågan är hur jag får tag på bra exemplar.
        kolla med beast han kanske kan hjälpa dig om du inte har någon annan på närmre håll.. Viktigt att du får tag i rena Cittrinellum så där inte finns labiatum blod = betydligt vassare och stökigare iaf min erfarenhet..
        Senast redigerad av Micke Jarhl; 08 september 2010, 19:04.
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        Arbetssätt...